اعتراض جلیقه زردها وارد دهمین هفته شد

نزدیک به سی هزار نفر در دهمین هفته اعتراض «جلیقه زردها» راهی خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه حدود ۲۷ هزار نفر در سراسر این کشور در تظاهرات شرکت کردند درحالیکه این تعداد شنبه گذشته ۳۲ هزار تن اعلام شده بود.

برخی تظاهرکنندگان در پاریس برای احترام به کسانی که از آغاز جنبش جلیقه‌ زردها تا کنون کشته یا زخمی شده‌اند یک شاخه گل یا یک شمع در دست داشتند.

پلاکاردهای تظاهرکنندگان حاوی شعارهایی بود که در چند هفته اخیر بیشتر و بیشتر دیده می‌شوند. شعارهایی نظیر: «ماکرون، ماکرون، استعفا استعفا!» یا «آزادی، برابری، فلش‌بال»، شعاری که به ارزشهای ملی فرانسه و برخورد خشن پلیس با تظاهرکنندگان اشاره دارد.

نیروهای مسلح فرانسه مانند هفته گذشته حدود ۸۰ هزار پلیس و ژاندارم را در سراسر این کشور برای کنترل اعتراضات اعزام کرده بودند که از این میان پنج هزار پلیس فقط در پاریس مستقر شدند.

تظاهرکنندگان در بسیاری از دیگر شهرهای فرانسه نظیر بوردو، مارسی، تولوز، سنت اتین، روآن، آوینیون نیز در حالی به خیابان‌ها آمدند که چند روز از طرح «گفت و گوی ملی» امانوئل ماکرون می‌گذرد؛ طرحی که قرار است خشم اجتماعی بی‌سابقه‌ای را آرام سازد که از دو ماه پیش در فرانسه اوج گرفته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 993484

وب گردی

وب گردی