کارگاه دانش افزایی اساتید قرآن کریم برگزار شد

محوریت کارگاه دانش افزایی در روز اول آشنایی با روان خوانی قرآن کریم، شیوه های تدبر در قرآن، آشنایی با قرائت تحقیق و آشنایی با قواعد تجوید است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد: کارگاه دانش افزایی مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم ( اساتید قرآن کریم استان تهران و سمنان) به مدت دو روز و به میزبانی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار می گردد.

در ابتدای این کارگاه دکتر سیدحاتم مهدوی نور، معاون پژوهشی پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هر درس عمومی که برای دانشجویان ارائه می شود دارای هدف خاصی است گفت: رویکردی که ما در خصوص زمینه های اصلاح کتاب آشنایی با روان خوانی قرآن کریم به کار برده ایم تمرکز دانشجو بر روی مطالعه، تمرین، تکرار و تلاوت صحیح است و با تغیر ساختار زمان کمتری صرف قواعد می شود و به مفاهیم اصلی در تفسیر موضوعی پرداخته ایم , هدف ما این است که دانشجو در یک ترم بتواند با قرآن آشتی و انس پیدا کند و نیر بتواند روخوانی خود را تقویت کند که در صدد هستیم این امر را با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند تحقق بخشیم.

دکتر مهدوی نور اظهار کرد: قرآن میزان است و با تدریس آن به دانشجویان نباید منتظر تغیر و تحولات اساسی در آنان باشیم چرا که قرآن تشدید کننده درون انسان است یعنی اگر در درون فردی بذر هدایت باشد برای وی نجات بخش است و اگر بذر ضلالت باشد برای او گمراه کننده خواهد بود.

در ادامه دکتر محمد مهدی تقدیسی با اشاره به تاکید قرآن کریم در سوره های مومنون، ص، نساء و محمد (ص) بر شیوه های تدبر در قرآن کریم گفت: از نظر لغوی تدبر به معنای عواقب امور و عاقبت یک موضوع در گرفته شود است اما تفسیر صحیح آن تلاوت راستین قرآن کریم است.

دکتر سید محسن موسوی بلده گفت: هدف از برگزاری اینگونه کارگاه ها آشنایی هرچه بیشتر استادان با علم قرائت فصیح قرآن و فن تلفظ صحیح حروف آن است.

وی افزود: علم تجوید مجموعه قواعد و ضوابطی را برای صحیح خواندن حروف و کلمات قرآن و نیز دیگر مباحث آواشناسی در برمی گیرد. و هدف توانا ساختن قاری بر تلاوت زیبا و استوار و تلفظ فصیح حروف قرآن کریم و حفظ زبان از اشتباه در خواندن کتاب الهی است.

درپایان روز اول این کارگاه استادان به ارائه پیشنهادات و انتقادات خود در راستای زمینه های اصلاح و تعلیم بهتر قرآن کریم به دانشجویان پرداختند.

کد خبر: 993503

وب گردی

وب گردی