تفاوت بیمه سلامت و بیمه ایرانیان/ خدمات بیمه سلامت به ۵ گروه بیمار خاص کاملا رایگان است

 مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: کسانی که در بیمه ایرانیان ثبت نام می‌شود ۵۵۰ هزار تومان هزینه دارند که ۵۰ درصد آن را دولت می‌دهد و افراد با پرداخت نصف آن یعنی ۲۶۴ هزار تومان ماهیانه ۲۲ هزار تومان از خدمات بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، داود حاجی قاسمعلی درباره تمدید دفترچه خدمات درمانی بیمه سلامت گفت: برای ۷ میلیون نفر تمدید دفترچه انجام می‌شود و کسانی که از دو سال پیش هم دفترچه خود را تمدید نکرده اند می‌توانند برای تمدید دفترچه مراجعه کنند.

وی درباره تفاوت بیمه ایرانیان و بیمه سلامت همگانی افزود: کسانی که در بیمه ایرانیان ثبت نام می‌شود ۵۵۰ هزار تومان هزینه دارند که ۵۰ درصد آن را دولت می‌دهد و افراد با پرداخت نصف آن یعنی ۲۶۴ هزار تومان ماهیانه ۲۲ هزار تومان از خدمات بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت کاملا رایگان است و افراد هیچ پولی برای برخوداری از خدمات این بیمه نمی‌پردازند. دفترچه بیمه سلامت همگانی فقط در بخش دولتی خدمات پرداخت می‌کند، اما افرادی که از بیمه ایرانیان استفاده می‌کنند به علت اینکه پرداختی دارند می‌توانند از خدمات بخش خصوصی هم بهره‌مند شوند.

آزمون رس در دو ماه آینده عملی می‌شود

قاسمعلی درباره شیوه برخوردار شدن افراد از بیمه سلامت همگانی رایگان افزود: افراد متقاضی بیمه سلامت از دو ماه آینده در قالب آزمون رس بررسی می‌شوند. تاکنون افراد برخودار شده از بیمه سلامت همگانی به این صورت پایش می‌شدند که سایت هدفمندی یارانه‌ها که میزان اطلاعات درآمد افراد را دارد اطلاعات را در اختیار ما قرار داده بیمه سلامت همگانی فقط برای کم درآمد‌ها برقرار می‌شد.

وی افزود: در بیمه سلامت ایرانیان کسانی که خود اظهاری می‌کند به نیازمند بودن ۲۶۴ هزار تومان سالیانه یعنی ماهی ۲۲ هزار تومان با تخفیف ۵۰ درصدی می‌پردازند و اگر فرد نیازمند نباشد ماهی ۴۴ هزار تومان پرداخت می‌کنند.
مدیر عمل بیمه سلامت اضافه کرد: بیمه سلامت در مجموع ۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش دارد که ۲۲ میلیون نفر بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار ۱.۵ میلیون نفر، بیمه کارمندان دولت ۵ و نیم میلیون نفر، بیمه ایرانیان ۸ میلیون نفر هستند.

وی درباره خدمات بیمه سلامت به افراد دارای بیماری خاص گفت: در بیمه سلات ۵ گروه بیماری خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، دیالیز از دو نوع، پیوند کلیه و ام اس خدمات مرتبط با بیماری آن‌ها کاملا رایگان است. ۷۰ هزار نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت داریم.

وی در ادامه درباره اینکه آیا این افراد می‌توانند از بازنشستگی نیز برخوردار شوند افزود: افراد برخوردار از بیمه سلامت مشمول بازنشستگی نمی‌شوند، چون پرداختی ندارند و اینکه‌ای بیمه فقط برای خدمات درمانی است.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت در ادامه درباره مدت زمان شروع ارائه خدمات به متقاضیان بیمه سلامت بیان کرد: ارائه این خدمات به نحوی است که اگر فردی در بیمارستان بستری شود و همان لحظه خانواده برای وی دفترچه بگیرند از این خدمات بهره مند می‌شود. اما به این دلیل که افراد که به این بیمه روی می‌آورند همگی به نوعی نیازمند این خدمات می‌شوند در تلاشیم زمان ارئه خدمات را زیاد کنیم تا افراد بیشتر به فرهنگ بیمه روی بیاورند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 993506

وب گردی

وب گردی