فرآورده‌های گیاهی مورد نیاز صنایع مختلف تولید شد

یک شرکت دانش بنیان داخلی با هدف انجام تحقیقات کاربردی و ساخت فرآورده های دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی از منشاء گیاهی تاسیس شد. این شرکت فرآورده های خود را برای استفاده انسان و دام از سال 1377 آغاز کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این شرکت دانش بنیان داخلی ایده های تحقیقاتی خود را در قالب داروهای انسانی و دامی با منشا گیاهی عرضه کرده است. این شرکت همچنین درصدد تهیه عصاره های گیاهی استاندارد مورد نیاز صنایع مختلف غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی از دیگر تولیدات این شرکت است.


این شرکت آمادگی کامل دارد تا ایده های دانش بنیان محققین را تجاری سازی و برای ورود به صنعت و بازارهای مربوطه برنامه ریزی کند. به گفته غلامرضا امین، مدیر عامل شرکت یاس دارو، انجام تحقیقات کاربردی و یا قبول انجام تحقیقات کاربردی خاص در زمینه های غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و فرآورده های طب سنتی ایران از علایق این شرکت است.


وی افزود: مجموعه هیات علمی یاس دارو با صنایع داروسازی، غذایی، آرایشی و بهداشتی در ارتباط است تا همکاری های لازم برای استفاده از ظرفیت های موجود در صنایع مذکور برای تولید فرآورده هایی با منشا گیاهی را جلب کند.


این فعال دانش بنیانی در ادامه تصریح کرد: شرکت ما موفق شده است محصولات خود را در قفسه داروخانه ها و فروشگاه های معتبر کشور ارائه کند.
وی ادامه داد: یاس دارو اعتقاد قلبی دارد که دنیای پر رمز و راز گیاهان با وسعت بی نظیر و سخاوتمند خود می تواند مشتاقان فراوانی را که اعتقاد راسخ به کارهای گروهی دارند، صمیمانه در خود جای دهد و نتایج مطلوبی را برای حفظ سلامت جامعه ایجاد کند.


امین با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت، تصریح کرد: یکی از محصولات تولیدی ما شربتی برای رفع سرفه در بیماران است. با توجه به اثرات ضدسرفه بسیار قوی این شربت و اثرات تقویت کنندگی سیستم ایمنی و ضد التهابی زنجبیل می توان انتظار داشت، مصرف این شربت اثرات بسیار چشمگیری در پیشگیری و درمان سرماخوردگی داشته باشد. به زودی شربت زنجبیل نیز در داروخانه های کشور عرضه خواهد شد.


وی همچنین عنوان کرد: در شرکت ما، دارویی برای درمان سرماخوردگی، التهاب مفاصل و تهوع تولید شده است. این دارو از عصاره ریزوم گیاه زنجبیل به صورت قطره خوراکی و موضعی فرموله شده و نتایج مثبتی از آن گزارش شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993543

وب گردی

وب گردی