پذیرش دانشجویان خارجی از بهمن ماه در پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران

رییس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران از پذیرش جدید دانشجویان خارجی از بهمن ماه در پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران ؛ دکتر زهرا امام جمعه رییس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران با اعلام این مطلب اظهار داشت: پردیس بین المللی ارس، درحال حاضر با جذب 55 دانشجوی خارجی کار خود را آغاز کرده است که از بهمن ماه تحصیل دانشجویان خارجی در ارس آغاز خواهد شد.

امام‌جمعه همچنین با بیان اینکه پردیس ارس یکی از پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران به شمار می‌آید، یادآوری کرد: دو هدف دراینجا دنبال می‌شود یکی پذیرش دانشجویان خارجی و دیگری بسترسازی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند.

به گفته وی، علاقه خروج از ایران حالا بیشتر در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است که با توجه به وضعیت جمعیت جوان کشوراین اتفاق به نفع کشورما نخواهد بود. فلسفه تشکیل پردیس بین المللی، جذب دانشجویانی است که می خواهند در خارج کشور تحصیل کنند.

رییس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران گفت: بزرگترین دغدغه فعلی، اسکان دانشجویان خارجی است که امیدواریم با همکاری منطقه آزاد ارس طبق توافق نامه در قبال اسکان این دانشجویان خارجی اقدام لازم صورت پذیرد.

زهرا امام‌جمعه همچنین گفت: پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران در رشته‌های هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی مهندسی و علوم اجتماعی و رفتاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال فعالیت است و در حال حاضر حدود 200 دانشجوی فعال در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان یادآور شد که پردیس بین المللی ارس در بهمن ماه 97 به پذیرش دانشجویان دوره دکتری در 11 رشته از طریق شیوه نامه و مصاحبه اقدام خواهد کرد.

داوطلبان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت معاونت آموزشی دانشگاه تهران و یا سایت پردیس بین‌المللی ارس به آدرس aras.ut.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993564

وب گردی

وب گردی