رفع وابستگی به نانوکامپوزیت دندانی توسط استارتاپی نوپا انجام شد

استارتاپی نوپا برای نخستین بار نانو کامپوزیت دندانی ضد پلاک میکروبی را تولید کرد. این استارتاپ با شرکت در دوره های پیش شتابدهی مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی موفق به جذب سرمایه گذار شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امروزه بسیار شاهد ارائه راه حل های نوآورانه و دوام پذیر از سوی جوانان مستعد هستیم تا برای رفع یک نیاز بازار اقدامی انجام شود. ایده هایی که همان استارتاپ های نوپا را شکل می دهند و شد سریعی دارند. اما معمولا این ایده ها در جذب سرمایه دچار مشکل می شوند. مشکلی که با ایجاد صندوق های خطر پذیر تا حدی رفع شده است.
اما مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی با انتشار فراخوانی با عنوان "نوپاهای همگرا" فرصتی را فراهم کرد تا
استارتاپ‌های فعال در این حوزه شناسایی و در مسیر تجاریسازی دستاورد به آنها کمک شود. در نخستین فراخوانی که توسط این مرکز منتشر شد، پس از دو مرحله داوری 27 استارتاپ انتخاب شدند تا دوره های پیش شتابدهی را بگذرانند. یکی از این استارتاپ های نوپا "میکا کامپوزیت" است.

این استارتاپ برای نخستین بار در کشور موفق به تولید و ساخت نانو کامپوزیت دندانی ضد پلاک میکروبی شده است. پریسا امجد مسئول این استارتاپ نوپا اظهار کرد: وابستگی زیاد در زمینه مواد و محصولات دندانپزشکی باعث شد تا به عنوان عضو کوچکی از جامعه دندانپزشکی ایران گامی برای کاهش این وابستگی برداریم. بدلیل آنکه آمار پوسیدگی های دندانی در جامعه ایرانی هنوز بالا است بنابراین هدف را تولید محصولی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان قرار دادیم. پوسیدگی های دندانی به دلیل عدم مراقبت های بهداشتی یا بدلیل عارضه برخی درمان ها پیش می آید.

وی ادامه داد: این محصول برای نخستین بار در کشور ساخته می شود و با شرکت در دوره های پیش شتابدهی مرکز فناوری های همگرا موفق به پیدا کردن سرمایه گذار شدیم. در حال حاضر نیز در حال طی کردن مسیر تجاریسازی محصول هستیم.
امجد درباره حضور در دوره های پیش شتابدهی گفت: برای استارتاپی نوپا که شرایط ورود به بازار را نمی دانست حضور در دوره های پیش شتابدهی همگرا کمک کرد تا با چالش های ورود به فضای پر پیچ و خم کسب و کارهای نو پا آشنا شویم و در مسیر تجاری سازی یک فناوری که بسیار متفاوت از محیط مرسوم دانشگاه است قدم برداریم.

وی همچنین بیان کرد: تخصیص وقت ویژه برای فعالیت استارتاپ از ملزومات جدا نشدنی پیشرفت و تداوم فعالیت موفق هر استارتاپ است. بر همین اساس زمان معاینات درمان کلینیکی بیماران دندانپزشکی را صرف تمرکز ویژه بر روی ساختار این استارتاپ کردم تا در آینده ای نزدیک شاهد توسعه همکاری های بیشتر دانشگاه ها با فضای تجاریسازی و کارآفرینی باشیم.
به گفته وی، به طور قطع استارتاپ های نوپا بدون حمایت معنوی و مادی قادر به دوام نیستند. مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی نیز از مراکزی است که در یاری رسانی و شتابدهی حرکت استارتاپ ها کمک های آموزشی کرده است تا آمادگی برای تعامل نوآوری و بازاریابی گسترش یابد.

امجد "زیست بوم کسب و کار" را همچون بوم نقاشی دانست و بیان کرد: اجزاء ظریف و شکل دهنده موفقیت استارتاپ بر روی این بوم ترسیم می شوند. در مدل کسب و کار استارتاپ ها شرکای اصلی باید مد نظر قرار گیرند. همچنین فعالیت های اصلی و منابع تامین کننده استارتاپ تبیین شوند و مشتریان به طور ویژه از نظر ارتباطات و گروه های مختلف بر اساس مشتری مداری در مرکز توجه قرار گیرند.


انتهای پیام/

کد خبر: 993573

وب گردی

وب گردی