برای اولین بار؛ لباس‌های ایرانی با تلفیق «سنت و مدرنیته» معرفی می‌شوند

یک طراح لباس کشور از برگزاری یک نمایشگاه از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته برای اولین بار خبر داد و گفت: لباس هایی از تکه پارچه های سنتی قومیت های مختلف ایران مانند مراسم عقدکنان، طراحی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، صدیقه پاک بین طراح پیشکسوت و برتر لباس با اعلام خبر رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته در قالب نمایشگاه لباس، گفت: باحمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته با شعار «نقش‌های سنتی، طراحی مدرن» برگزار می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد: تغییر ذائقه مردم ایران نسبت به پوشاک داخلی، مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه است.

این طراح برتر و پیشکسوت لباس کشور بیان کرد: بیش از ۸۰ دست لباس سنتی برگرفته از سوزن دوزی‌های زنان بلوچ، پته دوزی کرمان، گلیم ها و پارچه های دست بافت وشعر بافی کاشان و کرمانشاه و گلیم های سیرجان، کالکشنی از تلفیق لباس های سنتی ایل قشقایی، بختیاری، کردی با مدرنیته در قالب مانتوی اجتماع، کت و شلوار، کت و دامن و لباس مجلسی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

وی گفت: کاری که برای اولین بار صورت گرفته است،از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته عرضه شده در هتل اسپیناس پالاس، لباس هایی از تکه پارچه های سنتی قومیت های مختلف ایران ویژه مراسم عقدکنان، طراحی شده است.

دختران و پسرانی که علاقمند به لباس های سنتی اما مدرن هستند، می توانند از لباس های سنتی مدرن ایرانی اسلامی در مراسم نامزدی و عقد کنندگان استفاده کنند.

پاک بین گفت: همچنین لباس‌هایی با تلفیق سنت و مدرنیته و برگرفته از لباس های سنتی قومیت‌های مختلف، با هدف معرفی لباس ملی و با هویت ایرانی، ویژه سلبریتی‌ها و اشخاص مهم مانند سفرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنرمندان و اشخاص معروف در هنر، سیاست، فرهنگ طراحی شده است که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 993599

وب گردی

وب گردی