در دیدار رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بر گسترش و تقویت همکاری های مطالعاتی، تحقیقاتی و آموزشی دوجانبه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی به سمت نوآوری، کارآفرینی و فناوری است.

وی گسترش مراکز تحقیقاتی را از جمله برنامه های تحقیقاتی این واحد دانشگاهی معرفی کرد و افزود: چهار مرکز تحقیقاتی انرژی، آب، گیاهان دارویی و تاریخ تمدن اسلامی مجوز گرفته و در حال فعالیت بوده و سعی و اهتمام بر این است که مشکلات جامعه در این حوزه های تحقیقاتی، چاره اندیشی شود.

رسولی ظرفیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی را با حضور اعضای هیات علمی توانمند، آزمایشگاه ها و کارگاه های پیشرفته در سطح مطلوب معرفی کرد و بر استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه متوازن در استان تاکید کرد.

وی یکی از موارد مهم تاثیرگذاری دانشگاه در حل مسایل اجتماعی را حوزه اقتصاد کشاورزی عنوان کرد و در این زمینه گسترش همکاری های جهاد کشاورزی و دانشگاه را حیاتی دانست.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل نیز همکاری دو مجموعه را در زمینه های علمی، تحقیقاتی و آموزشی مهم عنوان کرد.

علی حسین احدی عالی گفت: همکاری بین دانشگاه و جهاد کشاورزی اردبیل و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های دو مجموعه می تواند توسعه و بهبود امور در حوزه مربوطه را سرعت بخشد.

وی تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که تاثیر هم افزایی علمی و تحقیقاتی مجموعه های آموزشی و اجرایی، نمود عینی پیدا کند.

کد خبر: 993600

وب گردی

وب گردی