35 درصد از جمعیت دانشجویی کشور، در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند

رئیس سازمان سما گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با 450 واحد و مرکز و بیش از 30 هزار عضوهیات علمی و حدود یک میلیون و 320 هزار دانشجو تربیت 35 درصد جمعیت دانشجویی کشور را برعهده دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا منظری توکلی در سیزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: عشق و ارادت مردم زنجان به اهل بیت (ع) و سالار شهیدان وصف ناشدنی است و این شهر مورد توجه همه شیعیان جهان است.
وی با اشاره به عزاداری های 8 و 11 محرم مردم شهر زنجان اضافه کرد: حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان چشم و چراغ تشیع در جهان می باشد. مردم ایران به شور و شعور حسینی مردم زنجان افتخار می کنند.
رئیس سازمان سما با اشاره به رویکرد کلان دانشگاه آزاد اسلامی و تاکیدات و راهبردهای دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در اداره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد اصلی و اولویت دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی است و معتقد هستیم در کنار مسائل آموزشی و پژوهشی به مسائل فرهنگی و اعتقادی باید توجه جدی شود.
وی هویت را عنصر راهگشا برای اداره امور جامعه عنوان کرد و اضافه کرد: جامعه تهی از هویت اعتقادی به سامان نمی رسد و بر اساس همین نگاه معتقد هستیم دانش آموزان و دانشجویان می بایست به انگاره های فرهنگی و اعتقادی مسلط باشند و بدان افتخار نمایند.
وی در خصوص مقوله شفافیت در مسائل مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شفاف سازی در مسائل مالی از سیاست ها و راهبردهای ریاست هیأت امنا و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی است . همه بخش های دانشگاه آزاد اسلامی از جمله در حوزه مالی باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.
وی در این جلسه از حمایت های آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و حقیقی استاندار زنجان از دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و این حمایت ها و وحدت نظرها را توشه ای ارزشمند برای توفیقات آینده دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان عنوان کرد.
گفتنی است در این جلسه 12 بند از طرح های پیشنهادی واحدها و مراکز مورد برسی اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان قرار گرفت و بندهایی از آن به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 993628

وب گردی

وب گردی