الزامات ورود به عرصه هوش مصنوعی

تکنولوژی هوش مصنوعی از جمله فناوری‌هایی است که به سرعت در حال رشد بوده و یکی از آنها عرصه کسب و کار است که استفاده از آن در این زمینه الزاماتی دارد. در این مقاله به برخی از آنها اشاره شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العربیه، فناوری هوش مصنوعی و خودکارسازی از واقعیت های جهان امروز بوده که در تمام بخش های کسب و کار و مصرف در حال افزایش است؛ چرا که هوش مصنوعی می تواند کارها را ساده کرده و روند تصمیم سازی را با استفاده از تحلیل پیشرفته اطلاعات برای بسیاری از شرکت ها بهبود بخشد. در واقع روند خودکارسازی وظایف روزمره این امکان را فراهم می کند که در پروژه‌های بزرگ‌تر فعالیت کنند.

در صورتی که برای چنین انقلابی آماده نباشید هرگز قادر به بهره برداری از فواید مورد انتظار آن نخواهید بود، ما در این مقاله تلاش می کنیم راه هایی را که شرکت ها می توانند از طریق آنها خود را برای انقلاب هوش مصنوعی و خودکار سازی امور آماده کنند را تشریح نماییم.

1- از خودتان بپرسید

از خودتان بپرسید کجا و چگونه هوش مصنوعی می تواند با مدل کسب و کار شما تناسب داشته باشد؟ و یا اینکه آیا هوش مصنوعی کار شما را تعطیل می کند یا بهبود می بخشد؟ و فکر کردن به این امور به طور جدی و پاسخ به این سوالات بسیار مهم است.

2- دانش افزایی

شاید اعتقاد داشته باشید هرگز از هوش مصنوعی یا خودکار سازی استفاده نکرده یا هرگز به این فناوری ها احتیاج پیدا نمی کنید اما احتمالاً اشتباه می کنید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید دانش افزایی خود در خصوص این گونه فناوری ها در صنعتی خاص است چرا که اگر بتوانید در ابتدای راه باقی مانده و خود را حفظ کنید احتمالاً وضعیت شما از رقبایتان بهتر خواهد بود.

3- آموزش کارمندان

در صورتی که تاکید داشته باشید این فناوری ها بخشی از استراتژی کار شما در آینده است باید گروه خود را آموزش دهید و از آمادگی لازم برای چگونگی کمک رسانی این گونه فناوری ها به بهبود کار شما برخوردار باشید، این به معنای آن است که شما باید مقداری از وقت خود را به کارمندان خود اختصاص دهید تا آنها را از چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در کارهای روزانه خود و استفاده آسان از این فناوری آگاه سازید.

4- به آرامی شروع کنید

ورود به عالم هوش مصنوعی و خودکار سازی کمی وحشت آور است، از این جهت باید در ابتدا به آرامی عمل کنید مانند افزودن ربات های گفت‌و‌گوی نوشتاری به پایگاه اینترنتی خود یا استفاده از آنها برای انجام امور ساده روزمره، این گونه می توانید به آرامی با انقلاب هوش مصنوعی و خودکاری سازی همراه شوید.

5- اشتیاق داشته باش

تحولات عرصه فناوری وحشت آور و نگران کننده است؛ اما می تواند بسیار هیجان انگیز هم باشد، بر این اساس که این فناوری ها برای پشتیبانی از شما طراحی شده است. بنابراین باید به دنبال آنها بوده و با آنها آشنا شد و روش استفاده تجاری از این فناوری ها را به دست آورد.

6- درک چگونگی استفاده از فناوری برای پیشتازی

درک فواید هوش مصنوعی و خودکار سازی برای مدل کسب و کار مشخص شما مسئله بسیار مهمی برای بهره برداری از آنهاست، در حالی که این تکنولوژی برای بسیاری از صنایع استفاده می شود و به عنوان مسئله ای بسیار مهم نسبت به تمام صنایع به آن نگاه می شود بنابراین پیشتاز باقی ماندن و اعتماد و استفاده از فناوری می تواند شما را از دیگران به عنوان فردی پیشرو متمایز کند که دیگران را مجبور به پیروی از شما نماید.

7- تاکید بر اهمیت امنیت هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی و خودکار سازی در بسیاری از کارهای روزانه افزایش یافته است؛ اما این به معنای آن نیست که می توان آن را برای انجام خودکار امور رها کرد بلکه این فناوری ها نیازمند سطح بالایی از نظارت ها در قبال تهدیدات امنیتی است، این گونه سامانه ها در صورتی که در معرض برنامه های خطرناک قرار گیرند می توانند خسارت هایی را به زیر ساخت های اساسی فناوری اطلاعات وارد نمایند و از این جهت تمام کارکنان باید آموزش ها لازم برای فراهم نمودن بهترین امنیت از داده های شرکت شما را دریافت کنند.

8- بهبود زیر ساخت داده ها

این فناوری ها مبتنی بر داده ها و اطلاعات هستند؛ بنابراین باید دارای زیر ساخت هایی برای تعامل با هوش مصنوعی و خودکار سازی باشند و در این راه نیازی به تجهیزات بسیار گران نیست چرا که برخی فناوری های مبتنی بر علوم داده ها وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و باید از هر گونه اشکال در خصوص عدم وجود اطلاعات مضر اطمینان حاصل نمایید، تنها با داشتن زیر ساخت های مورد نیاز شما آمادگی لازم برای استفاده کامل از این انقلاب فناوری را خواهید داشت.

9- اطلاع مداوم از فناوری های جدید

تکنولوژی دائماً در حال تغییر است چرا که شرکت های جدید در حال ظهور بوده و شرکت های قدیمی را از میان می برند؛ بنابراین با آگاهی داشتن مداوم از این تغییرات می توانید سریعترین راه برای انجام هر کاری را بر گزینید که این مسئله به شما برای فعالیت تجاریتان کمک می کند و در این زمینه مطالعه نظرات و توجه به ابزارهای توصیه شده توسط رقبا لازم است.

10- تمرکز بر عنصر بشری

معمولاً به هوش مصنوعی به عنوان تهدیدی برای عامل انسانی و کارکنان نگاه می شود و بسیاری از مدیران کسب و کار و صاحبان شرکت ها نیز نگران این فناوری ها هستند؛ بنابراین مدیران باید به طور گسترده در عرصه هایی که هوش مصنوعی بر عنصر بشری برتری ندارد سرمایه گذاری نمایند و باید توجه داشت که این ربات ها و ماشین ها با هدف انجام ماموریت های خسته کننده و تکراری پیش بینی شده است و باید از نقش آفرینی انسان حفاظت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 993635

وب گردی

وب گردی