گوهری: واحد تهران مرکزی، قطب علوم انسانی دانشگاه آزاد است

معاون فرهنگی واحد تهران مرکزی گفت: حضور دانشگاه آزاد در کل کشور منجر به گسترش فرهنگ در نقاط محروم ایران و مانع خروج نخبگان از کشور شد.

دکتر عباس گوهری معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای فرهنگی دانشگاه آزاد به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب و برنامه‌‌های این واحد دانشگاهی گفت: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود و به خاطر آب و نان نبود. مردم ما به دنبال استقلال، عزت و تغییر سبک زندگی بودند و در این 40 سال پیشرفت‌های بسیاری داشتیم.

وی افزود: حضور دانشگاه آزاد در کل کشور منجر به گسترش فرهنگ در نقاط محروم ایران و مانع خروج نخبگان از کشور شد. امروز این دانشگاه بزرگ کشور علاوه بر گسترش کمی باید توجه بیشتری به گسترش امور فرهنگی و علمی داشته باشد تا بتواند انتخاب اول داوطلبان قرار گیرد البته، این اتفاق تا اندازه قابل توجهی رخ داده و دانشگاه آزاد در بسیاری از رشته‌‌ها پیشرو در آموزش عالی کشور قرار گرفته است. همچنین تدوین سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد در دوره مدیریت جدید این دانشگاه دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند منجر به الگو سازی برای دیگر دانشگاه‌ها شود.

معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی، دستاوردهای جهشی متکی به معنویت این نظام الهی از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحبنظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای آن اعتراف دارند.

گوهری تاکید کرد: بصیرت افزایی و ارتقای معنویت در کشور یکی از بزرگترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که پس از انقلاب اسلامی، همگام با رشد کمی و کیفی هیئت‌های مذهبی، برای اولین بار واژه‌هایی مانند؛ ایمان، تقوا، وحدت، ایثار و شهادت و موضوعاتی مانند، حج دانش‌آموزی و دانشجویی یا مراسم اعتکاف و امثال آن در جامعه مورد توجه جدی آحاد مردم به‌ ویژه جوانان قرار گرفت.

وی متذکر شد: بررسی تنوع و حجم انتشارات در موضوعات مختلف، توسعه و افزایش شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی در داخل کشور و آنسوی مرزها، احداث و توسعه فرهنگسراها و مراکز فرهنگی و هنری، برگزاری ده‌ها و بلکه صدها نمایشگاه داخلی و بین المللی کتاب، افزایش کمی و کیفی آثار نمایشی به ویژه در بخش فیلم و کسب موفقیت‌های جهانی در این زمینه و مهمتر از همه، ارتقای بینش و آگاهی‌های عمومی و اجتماعی در سطح جامعه، از مهمترین گام‌های فرهنگی جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی به مناسبت چهل سالگی انقلاب، خاطر نشان کرد: در واحد تهران مرکزی، نشست‌‌‌‌های مختلف عقیدتی با حضور سخنرانان مطرح در حوزه انقلاب اسلامی به منظور بررسی اهداف و ارزش‌های انقلاب برای آگاه سازی نسل جوان همچنین مسابقه کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی خواهیم داشت و با توجه به اینکه واحد تهران مرکزی قطب علوم انسانی دانشگاه آزاد است، نشست‌های تحلیلی با حضور استادان برتر این واحد برگزار می‌شود.

گوهری خاطر نشان کرد: در راهپیمایی روز 22 بهمن، چند ایستگاه صلواتی با حضور دانشجویان داریم و برنامه مشخصی برای شرکت دانشجویان و مسئولان واحد تعیین شده و این راهپیمایی 40 سالگی انقلاب، قطعا با دیگر راهپیمایی‌‌‌ها متفاوت است و هر ایرانی دلسوز انقلاب و عاشق وطن قطعا در این مراسم باشکوه شرکت خواهد کرد تا دشمنان ملت ایران ببینند که بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب، مردم همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993648

وب گردی

وب گردی