جزئیات رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد در سایمگو/ واحد علوم تحقیقات از شهید بهشتی پیشی گرفت

در نظام رتبه بندی 2018 سایمگو واحد علوم تحقیقات توانسته است از دانشگاه هایی مانند دانشگاه شهید بهشتی (بارتبه 20 کشوری)، دانشگاه اصفهان (با رتبه21 کشوری) و دانشگاه بوعلی سینا ( با رتبه 24 کشوری) پیشی بگیرد و رتبه 15 کشوری را در میان دانشگاه های کشور و رتبه اول را در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ممکن است گاهی در اخبار شنیده باشید که یک یا چند دانشگاه کشور توانسته‌اند در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی کسب رتبه کنند، اگر به حوزه آموزش عالی علاقه‌مند باشید احتمالا پیگیر می‌شوید که این دانشگاه ها در کدام رتبه‌بندی و در چه زمینه‌ای توانسته‌اند رتبه کسب کنند.

نظام رتبه بندی سایمگو یکی از نظام های رتبه بندیست که فعالیت خود را از سال 2009 آغاز کرده است، هر ساله حدود 5 هزار دانشگاه،‌ موسسه آموزشی و پژوهشی را در سراسر جهان ارزیابی می کند. این شاخص ها بر اساس 3 شاخص پژوهش، نوآوری و وبسایت است، جزئیات این شاخص ها در جدول زیر آمده است:

واحد علوم تحقیقات از دانشگاه شهید بهشتی پیشی گرفت

جدول زیر بیانگر رتبه کشوری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نظام رتبه بندی سایمگو 2018 است:

بر اساس نظام رتبه بندی سایمگو 2018 ،‌ دانشگاه تهران توانسته است رتبه یک کشوری را کسب کند. این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف به رتبه دوم و سوم را کسب کرده اند.

این درحالی است که در نظام رتبه بندی 2018 سایمگو واحد علوم تحقیقات ، از دانشگاه هایی مانند دانشگاه شهید بهشتی (20 کشوری)، دانشگاه اصفهان (21 کشوری) و دانشگاه بوعلی سینا (24 کشوری) پیشی گرفته و توانسته است رتبه 15 کشوری را در میان تمامی دانشگاه های کشور و رتبه اول را در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993670

وب گردی

وب گردی