عاملی: ایران  در برخی از زمینه‌های علمی  جزو 10 قدرت جهانی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران در المپیاد‌های فیزیک جزو 9 کشور برتر جهان است و این ها همه شاخصه هایی است که نشان می دهد توانسته ایم در حوزه علم و فرهنگ پیشرفت بسیار زیادی داشته باشیم.

دکتر سید سعیدرضا عاملی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص 40 سالگی انقلاب اسلامی، گفت: شاخصه ها مشخص است که چه دستاورد هایی داشتیم. 95 درصد تولید داروی کشور امروزه به صورت مستقل در ایران تولید می شود و این نشان‌دهنده شکوه در علم است.

وی افزود: ایران در صنعت موشکی در تراز 10 قدرت جهانی قرار دارد و در حوزه سلامت و تامین اجتماعی از شاخصه بالای کشور های دنیا برخوردار است و این نشان دهنده رشد علمی در ایران است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران در المپیاد های فیزیک جزو 9 کشور برتر جهان است و این ها همه شاخصه هایی است که نشان می دهد توانسته ایم در حوزه علم و فرهنگ پیشرفت بسیار زیادی داشته باشیم.

دکتر سید سعیدرضا عاملی اظهار داشت: بیشترین سرمایه انقلاب اسلامی سرمایه ارزشی است که ایجاد کرده است. استقلال ایران از قدرت های بزرگ، عدم اجازه دخالت به تصمیم سازی ها از جمله دستاورد های انقلاب اسلامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستاورد های انقلاب اسلامی ایجاد فرهنگ قدرتمندی است که امروز علی رغم همه فشار ها می تواند روی پای خود بایستد و خود را اداره کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993686

وب گردی

وب گردی