منظری توکلی: اولویت اصلی مدارس سما، تقویت امور فرهنگی برای تربیت نسل انقلابی است

رئیس سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولویت اصلی ما در مدارس سما علاوه بر توجه ویژه به مقولات علمی، هدف ‌گذاری برای تقویت امور فرهنگی است تا بتوانیم نسلی انقلابی و پای‌بند به ارزش‌ها را به فردای ایران تحویل دهیم.

دکتر علیرضا منظری توکلی رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس در ایجاد عدالت آموزشی، در آستانه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: در دنیا دانشگاه‌‌‌‌های بزرگ همچون آکسفورد و کمبریج مدارس متعددی را تحت پوشش دارند و از آنجا که تعلیم و تربیت امری پیوسته محسوب می‌‌شود، تاسیس مدارس سما در دانشگاه آزاد که مولود انقلاب است یک حرکت موثر در راستای توسعه آموزش و تربیت بنیادی و ریشه‌‌ای در کشور خواهد بود.

وی افزود: امروز بیش از 700 مدرسه سما داریم که به تربیت فرزندان ایران مشغول هستند و از آنجا که در کنار واحدهای دانشگاه آزاد هستند از امکانات واحدهای دانشگاهی همچون آزمایشگاه‌ها و سالن ورزشی برخوردارند و بسیاری از استادان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد هم در این مدارس مشغول به کار هستند و با نگاه ویژه‌‌‌‌ای که ریاست جدید دانشگاه آزاد دارد، درصددیم تا مدارس سما را در سراسر کشور گسترش دهیم و مهم‌ترین هدف ما علاوه بر توسعه کمی، توسعه کیفی هر چه بیشتر این مدارس است.

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است، جایگاه تعلیم و تربیت در کشور به برکت انقلاب اسلامی اهمیت ویژه‌ای یافت. اولویت اصلی ما در مدارس سما علاوه بر توجه ویژه به مقولات علمی، هدف‌‌گذاری برای تقویت امور فرهنگی است تا بتوانیم نسل انقلابی و پای‌بند به ارزش‌ها را به فردای ایران تحویل دهیم.

منظری توکلی درباره نقش مدارس سما در توسعه فرهنگی کشور تاکید کرد : مدارس سما در سال 70 تاسیس شد و یکی از مهم‌‌‌ترین راه‌‌‌‌های ترویج فرهنگ فرمایشی نبودن آن است و فرهنگ باید در محیط مدرسه اجرا شود و الگوسازی فرهنگی باید به طور عملی اعمال شده تا بتوانیم امور فرهنگی و دینی خود را در مدارس نهادینه کنیم. در همین راستا، یک سری دوره‌‌‌های آموزشی برای مدیران و معلمان مدارس سما برگزار خواهیم کرد تا بدنه فرهنگی مستحکمی را برای تربیت یک نسل پویا در این مدارس ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد مدارس صالح و تربیت انسان‌‌‌‌‌‌های مومن و انقلابی، بزرگترین هدف ما در مدارس سما بر مبنای تحول سند بنیادینی است که آموزش و پرورش ترسیم کرده است و این امر، مورد تایید ریاست دانشگاه هم قرار دارد. یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در مدارس سما گزینش و نحوه انتخاب دقیق معلمان در این مدارس است. همچنین حضور روحانیان برای توسعه و ترویج دقیق اصول دینی از دیگر برنامه‌های ویژه ما در مدارس سما خواهد بود تا دانش آموزان در کنار فراگیری درس، امور دینی و اخلاق اسلامی را یاد بگیرند.

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی درباره توسعه دانشگاه‌‌ها بعد از انقلاب و ایجاد عدالت آموزشی در کشور یادآور شد: قبل از انقلاب تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محدود بود؛ اما امروز تقریبا در تمام نقاط کشور، دانشگاه و مرکز آموزش عالی وجود دارد و دانشگاه آزاد در توسعه این امر نقش قابل توجهی داشته است. در واقع انقلاب اسلامی آغازگر تحولی بزرگ در سواد آموزی کشور شد به گونه‌ای که علاوه بر توسعه کسب تحصیلات عالیه در کشور، افزایش مدارس در سراسر کشور هم یکی از دستاوردهای مهم ایران بعد از انقلاب است.

منظری توکلی درباره مهم‌‌ترین برنامه‌های مدارس سما به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ایجاد مدارس مهارتی در ایام دهه فجر از مهم‌ترین برنامه‌های مدارس سما است و از جمله مدارس مهارتی می‌توان به مدارس نانو و مدارس فوتبال اشاره کرد که در ایام پیروزی چهلمین سال انقلاب این مدارس افتتاح خواهد شد. برنامه‌‌‌های متعدد و متنوعی در سطح آموزشگاه‌‌های فنی و حرفه‌ای تدارک دیده شده که به مرحله اجرا خواهد رسید و در کنار دوره‌‌های آموزشی برای دانش آموزان مدارس سما، این دوره‌‌‌ها به صورت فوق العاده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 993760

وب گردی

وب گردی