سوگواره فرهنگ  فاطمی با 18 ویژه برنامه برگزارمی شود

رییس فرهنگسرای خاتم﴿ص﴾ از برگزاری سوگواره فرهنگ فاطمی در قالب  18 ویژه برنامه فرهنگی به مناسبت ایام فاطمیه از سوی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد صادق دهنادی با اشاره به اجرای سوگواره فاطمی تا 20 بهمن گفت: خانه های فرهنگ و کتابخانه های منطقه 18 به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله اجرای شب شعر فاطمی،آیین های سوگواری، نشست های موضوعی و نمایشگاه‌های کتاب میزبان سوگواران فاطمی هستند.

وی در باره کمپین اینترنتی هشتگ یاس 18 ساله از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) گفت: در این برنامه 18 بخش مرتبط با زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) تولید صوتی شده و از 2 تا 20 بهمن در فضای مجازی منتشر می شود.

دهنادی در خصوص برنامه های کتابخانه استاد حکیمی گفت: حدیث کساء و سفره صلوات به نیت 14 معصوم توسط کتابخانه استاد حکیمی برگزار می شود. هم چنین نمایشگاه کتاب فاطمی تا 20 بهمن هر روز از ساعت 8 الی 17 در این کتابخانه میزبان علاقمندان است. برنامه باشگاه کتابخوانی نیز در قالب داستان هایی در حوزه نوجوان و مرتبط با زندگانی حضرت فاطمه(س) توسط کارشناسان برنامه در روزهای سوم، دهم و هفدهم بهمن از ساعت 15 تا 16 در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می شود.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 با اشاره به اجرای 4 برنامه از سوی کتابخانه 15 خرداد گفت: نشست ادبی ترنم قلم با تحلیل و برسی اثار فاخر استاد سید جعفر شهیدی در روز پنجشنبه 4 بهمن و شب شعر بانوی بو تراب با حضوراعضای کانون شعر به کارشناسی مرتضی زندیه روز شنبه 13 بهمن در کتابخانه 15 خرداد برگزار می شود. در این کتابخانه هم چنین مسابقه انقلاب فاطمی با مشارکت سرای محله 15 خرداد و کانون نویسندگان منطقه 18 از 12 بهمن برگزار خواهد شد. در ویژه برنامه نذر دانایی نیز در راستای ترویج فرهنگ نذر فرهنگی در ایام فاطمیه(س) از مخاطبین دعوت می شود تا با اهدای کتاب در کار خیر سهیم و با عضویت رایگان از خدمات کتابخانه بهره مند شوند.

دهنادی در باره برنامه های کتابخانه فجر به مناسبت ایام فاطمیه نیز اظهار داشت: برنامه نان و نمک در قالب جمع آوری نذورات و توزیع نان از 10 تا 20 بهمن، ویژه برنامه از عرش تا عرش شامل تهیه کلیپ های کوتاه از اشعار فاطمی شاعران کانون ادب فجر و انتشار در فضای مجازی، مجالس روضه و ایستگاه صلواتی همزمان با نماز ظهر و عصر هر روز تا 18 بهمن ماه، تهیه و انتشار بروشور از کتاب جلوه نور آیت الله سعادت پرور، برنامه راه فاطمه شامل تکریم خانواده شهیده در منطقه و بازخوانی قصه با موضوع سبک زندگی حضرت زهرا(س) برای کودکان با مشارکت باشگاه کتابخوانی فجر از سوی کتابخانه فجر برگزار می شود.

وی افزود: هم چنین نشست کانون ادبی کتابخانه بوستان نرگس با عنوان در گذر کتاب شامل خوانش اشعار فاطمی، خوانش کتاب در قالب 360 داستان از کرامات حضرت فاطمه زهرا(س) و کارگاه شجره طیبه با محوریت سیره حضرت فاطمه زهرا(س) برای اعضای کتابخانه بوستان نرگس در کتابخانه بوستان نرگس میزبان علاقمندان است.

به گفته رییس فرهنگسرای خاتم(ص) کتابخانه شهدای محله بهداشت نیز با سه ویژه برنامه شامل شب شعر فاطمی با حضور بانوان شاعره محله بهداشت، قصه گویی حدیث کساء ویژه کودکان و برگزاری نمایشگاه کتاب یاس، در اجرای سوگواره فرهنگ فاطمی مشارکت می کند.

دهنادی هم چنین در باره برنامه های خانه فرهنگ امام علی(ع) گفت: برگزاری نشستی با عنوان راضیه دانایی با حضور مادران در باره سبک زندگی حضرت زهرا(س)، ویژه برنامه عطر یاس در قالب نمایش خلاق کودکانه و برنامه یاس بی نشان شامل سوگواره و مداحی کودکان و مادران، سه ویژه برنامه خانه فرهنگ امام علی(ع) به مناسبت ایام فاطمیه است.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) افزود: خانه فرهنگ رشد نیز با برنامه حدیث یاس در قالب نقل سخنان و احادیث درباره حضرت زهرا(س) و برنامه سیمای سعادت در قالب نشستی با موضوع حجاب و عفاف از منظر بانوی گرامی حضرت فاطمه(س) میزبان شهروندان است. شهروندان برای کشب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66207068 تماس بگیرند

کد خبر: 993768

وب گردی

وب گردی