طرح استیضاح وزیر علوم فعلا متوقف شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از متوقف شدن طرح استیضاح وزیر علوم در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حدود 1 ماه قبل، طرح استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را با حضور نمایندگان متقاضی مورد بررسی قرار دادند.

این موضوع از همان ابتدای امر مخالفان و موافقان خود را داشت؛ موضوع استیضاح وزیر علوم دارای 10 محور است که در این میان می‌توان به بی‌توجهی به آموزش در دانشگاه‌ها، عدم توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه‌های کشور، به روز رسانی نکردن رشته‌های دانشگاهی و همچنین بی‌توجهی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی و عدم تعیین تکلیف حق التدریسان فنی و حرفه‌ای علی رغم تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه اشاره داشت.

در همین راستا، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ادامه روند استیضاح غلامی، اظهار داشت: استیضاح وزیر علوم یکی از موضوعاتی است که نمایندگان به انجام آن مصر بودند؛ اما با توجه شرایط فعلی کشور، تصمیم بر آن شد که فعلا این موضوع متوقف شود.

وی ادامه داد: اما پس از مدتی دوباره پیگیری خواهد شد و به طور کامل منتفی نیست؛ چرا وزیر علوم تا بدین لحظه عملکرد ضعیفی داشته است.

کوچکی نژاد با اشاره به موضوعاتی که نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم مد نظر دارند، گفت: ضعف مدیریتی، سیاسی کاری، عدم تسلط روی حوزه کاری، مشکلاتی که در دانشگاه های غیر دولتی وجود دارد و همچنین عدم وجود ضوابط برای گسترش دانشگاه ها، از جمله مواردی است که نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش مد نظر دارند.

گفتنی است در روزهای گذشته خبری مبنی بر به جریان افتادن مجدد این استیضاح از سوی 5 نفر از نمایندگان مجلس در برخی از پایگاه های خبری منتشر شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 993786

وب گردی

وب گردی