تلاش کشورهای غربی برای پنهان سازی پرونده خاشقجی

وزیر خارجه ترکیه در اظهارتی مدعی شد برخی از کشورهای غربی برای پنهان سازی ابعاد مختلف پرونده قتل روزنامه نگار منتقد سعودی تلاش می کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از سیاست برخی از کشورهای غربی در قبال پرونده «جمال خاشقجی» گفت: برخی از کشورهای غربی نه تنها کمکی به روشن سازی این پرونده نکرده اند بلکه برای پنهان سازی ابعاد مختلف این پرونده و لاپوشانی آن نیز تلاش می کنند.

چاووش اغلو اعلام کرد: ترکیه برای روشن سازی این پرونده تمامی شواهد و مدارک را به اشتراک گذاشته است اما دولت عربستان حتی حاضر نبود مدارک و اطلاعاتی را که در اختیار داشت با ترکیه به اشتراک بگذارد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه افزود: در کنار این سیاست عربستان، برخی از کشورهای غربی نیز که از آزادی رسانه ها سخن می گویند و بر مسائل حقوق بشری تاکید دارند در این پرونده سکوت کرده اند معلوم نیست چه توافقی صورت گرفته است اما کشورهای غربی برای پنهان سازی این پرونده تلاش می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه پرونده قتل خاشقجی را تا آخر پیگیری خواهد کرد، گفت: ما برای برداشتن گام‌هایی در روز‌های آینده آماده شده‌ایم. در روز‌های آینده خواستار تحقیقات بین‌المللی خواهیم شد.

وزیر خارجه ترکیه در اظهارات خود به هیچ کشور غربی خاصی اشاره نکرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993788

وب گردی

وب گردی