انتقام جویی  با ترفند ایجاد پروفایل جعلی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که به قصد انتقام جویی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام با ایجاد صفحه‌ای جعلی به نام یکی از شهروندان ، اقدام به مزاحمت برای وی کرده بود،خبر داد . 

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: خانمی جوان با مراجعه به این پلیس گفت فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام پروفایلی با مشخصات او ایجاد کرده و باعث مزاحمت‌های مکرر وی شده است.

این مقام مسئول افزود: مجرم با ایجاد آن پروفایل در نرم افزار اینستاگرام موجبات آبروریزی آن شهروند را فراهم آورده بود و توانسته بود فالورهای زیادی را نیز جمع کند ، علاوه بر آن باعث ترویج فساد و بی بند و باری در جامعه شده بود،در این خصوص دستگیری وی بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به توان علمی و با استفاده از امکانات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند، متهم که جوان ۳۰ ساله ای بود، پس از دستگیری و انتقال به این پلیس با توجه به مستندات موجود ، به عمل مجرمانه خود اعتراف کرد .

رییس پلیس فتا اصفهان گفت: متهم قبلاً با شاکی در ارتباط بوده و پس از مدتی رابطه آنها به هم می‌خورد ، به همین دلیل او نیز به قصد آبروریزی و هتک حیثیت آن دختر جوان دست به ارتکاب چنین کاری زده است.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی در لپ تاپ ، تلفن همراه و تبلت که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند خودداری کنید چراکه امکان هک شدن، سرقت یا مفقودی این وسایل وجود دارد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه کاربران می‌توانند برای نگهداری از تصاویر شخصی و خانوادگی خود از هارد خارجی( اکسترنال) استفاده کنند و آن را در جای امن نگهداری نمایند، خاطرنشان کرد: کلیه هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی جهت رسیدگی سریع تر موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993807

وب گردی

وب گردی