قابلیت اطمینان 99.6 درصدی مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این‌که هم اکنون قابلیت دسترسی مجتمع 99.6 درصد در کم کردن زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه هاست، گفت: سال گذشته نزدیک به 172 میلیارد متر مکعب گاز از مخازن برداشت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هادی هاشم زاده فرهنگ، مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: هم اکنون قابلیت دسترسی مجتمع 99.6 درصد در کم کردن زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه هاست.
وی می گوید: قابلیت اثربخشی پالایشگاه های پارس جنوبی نیز 96.3 درصد در استفاده حداکثری از ظرفیت اسمی پالایشگاه هاست.
وی گفت: با توجه به این موارد هم اکنون قابلیت اطمینان مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای استراتژی سرآمدی عملیات 99.6 درصد است که اطمینان اساسی برای گازرسانی در زمستان سرد سال جاری است.
فرهنگ در ادامه به روند فرآورش گاز در مجتمع اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به 172 میلیارد متر مکعب گاز از مخازن برداشت شده است.
به گفته وی در سال 96 بیش از 148 میلیارد متر مکعب گاز شیرین در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.
هاشم زاده فرهنگ با بیان اینکه تولید تمامی محصولات مجتمع گاز پارس جنوبی رو به رشد است، گفت: سال گذشته در این پالایشگاه چهارم 18 میلیارد متر مکعب گاز ترش تولید شده است.
به گفته فرهنگ؛ میزان تولید میعانات گازی سال گذشته 217 میلیون بشکه بوده و بیش از 1.6 میلون تن پروپان و 1 میلون تن بوتان نیز در مجتمع تولید شده است.
وی در ادامه به تولید محصول استراتژیک اتان اشاره کرد و گفت: این مجتمع در سال گذشته بیش از 2.8 میلیون تن اتان نیز تولید کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993822

وب گردی

وب گردی