دانشجویان آمریکا گرسنه‌اند

گزارشات منتشر شده توسط دولت فدرال و دیوان محاسبات آمریکا نشان می دهد که تعداد زیادی از دانشجویان مشغول به تحصیل در آمریکا به دلیل کسری بودجه در هزینه‌های تحصیلی خود، از مواد غذایی کمتری استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، طبق گزارش‌های اخیر فدرال آمریکا، ناامنی غذایی کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا را فرا‌گرفته است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در آمریکا حدود دو میلیون دانشجو در معرض خطر وجود دارند. به این معنا که دسترسی به مواد غذایی مقرون به صرفه نیست. در این بین دانشجویان با درآمد پایین از این مسئله بیشترین رنج را می‌برند.

طبق این گزارش دانشجویان کالج‌هایی که در معرض خطر ناامنی غذایی قرار دارند ممکن است واجد شرایط دریافت مزایا از برنامه استفاده از مکمل غذایی (FNS)، خدمات غذایی و تغذیه (SNPS) باشند.

تجزیه و تحلیل داده های دیوان محاسبات (آمریکا) نشان می دهد که در سال 2016 تقریبا حدود دو میلیون دانشجو در معرض خطر بالقوه قرار داشتند و واجد شرایط دریافت کمک بودند که این امر محقق نشده است.

با افزایش هزینه کالج ها، تعداد گزارش هایی از وجود دانشجویان گرسنه در دانشکده‌ها وجود دارد که افزایش یافته است. طبق نظر انجمن کالج‌ها، به طور متوسط، هزینه تحصیل در سال 2017-2018 در کالج ایالتی حدود 10،000 دلار برای دانشجویان محلی و برای افراد غیر ساکن 25،000 دلار آمریکا بود.

کمک‌های مالی از سوی دولت تنها به اندازه کسری از این هزینه‌ها می رسد و بسیاری از دانشجوان برای یافتن راه‌های جبران این کمبود از هزینه برای مواردی چون مواد غذایی سر باز می‌زنند.

به گفته اخبار جهانی دانشگاه‌های بسیاری با این مشکل وجود دارند. تا 40 درصد از دانشجویان آفریقای جنوبی حداقل در معرض آسیب پذیری تغذیه نامناسب قرار گرفته اند. بیش از یک سوم دانش آموختگان دانشگاه انگلستان می گویند، باتوجه به مشکلات سلامت روانی و رفاه عمومی که در حال مبارزه با آن هستند نمی توانند به طور هفتگی میزان مواد غذایی مورد نظر خود را تهیه کنند.

به گفته دیوان محاسبات آمریکا در این کشور بین 9 تا بیش از 50 درصد دانشجویان دانشگاه گرسنه هستند.

همچنین یافته های تحقیق در سال گذشته نشان داد:

11 درصد از خانوارها دارای دانشجویانی با دوره های 4ساله کالج، ناامنی غذایی را تجربه کردند.

14 درصد خانوارهایی که دارای یک دانشجو در رشته های فنی بودند ناامنی غذایی را تجربه کردند.

17 درصد از خانوارهای دارای دانشجو در کالج‌های اجتماعی بودند، ناامنی غذایی را تجربه کردند.

«کری ولنتون»، تحلیلگر سیاست در مرکز حقوق و سیاست های اجتماعی معتقد است که این رقم از دو میلیون دانشجو که به طور بالقوه برای کمک هزینه غذایی واجد شرایط هستند بسیار محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد.

این گزارش اظهار می‌دارد که این امر می تواند ناشی از اطلاعات کم دانشجویان در مورد چنین کمک‌هایی باشد. طبق گفته ساموئل چو، مسئول سازمان مازون که یک سازمان حمایت و مبارزه با گرسنگی است حتی ادارات مربوط در زمینه این کمک ها هم اطلاعات کافی در مورد برنامه‌ها ندارند.

در حالیکه دانشجویان با درآمد پایین به احتمال زیاد واجد شرایط چنین کمک هایی هستند دانشجویان با در‌آمد متوسط نیز آسیب می بینند.

«سارا گولدریک راب»، استاد تحصیلات تکمیلی دانشگاه تمپل اظهار داشت که دانشجویان متوسط نیز در مبارزه با ناامنی غذایی قرار دارند.

تمامی این موارد نشان می دهد که مسئله ناامنی غذایی مشکل بزرگی است که دانشجویان آمریکا با آن مواجه هستند و این مسئله می تواند بر تمامی جنبه های زندگی این افراد تاثیر بگذارد.

اما دولت فدرال تمهیدات لازم و بودجه کافی را برای مقابله با این معضل در نظر نمی‌گیرند و هزینه‌ها برای امورات دیگری چون جنگ‌افروزی و زیاده‌طلبی‌های دولت این کشور در ساخت دیوار مرزی و غیره صرف می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 993833

وب گردی

وب گردی