سهم 24 درصدی پایتخت از ظرفیت آزمون استخدامی/ اختصاص سهمیه بیشتر برای مردان + جدول

در ششمین آزمون استخدامی از آنجایی که بیش از 700 سهمیه مخصوص به مردان تعریف شده است، آنها می توانند در 98 درصد ظرفیت، شانس خود را امتحان کنند؛ ولی زنان با در نظر گرفتن 2 درصد سهمیه منحصر به فرد می توانند برای 84 درصد فرصت های شغلی بجنگند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت نام در ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی از روز یکشنبه (30 دی ماه 1397) آغاز شده و تا روز 9 بهمن ادامه دارد؛ فرصتی که تأکید شده به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. سازمان اداری و استخدامی برخلاف 5 دوره گذشته، برگزاری آزمون را به جهاد دانشگاهی واگذار کرده و دیگر از همکاری با سازمان سنجش آموزش خبری نیست.

سید عزیز آشنا، مدیر مرکز آزمون‌های جهاد دانشگاهی در نشست خبری اعلام کرد 4464 نفر در آزمون پذیرفته می‌شوند که از طریق آزمون کتبی و مصاحبه استخدام خواهند شد. پایتخت با اختصاص بیش از هزار و 100 سهمیه، بیشترین نیرو را در میان 31 استان کشور جذب می کند. در واقع 25 درصد از پذیرفته شدگان ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در تهران مشغول به کار خواهند شد.

البته داشتن حداقل 20 سال تمام و حداکثر 25 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر 30 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر 35 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر 40 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر 45 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری برای آزمون الزامی است.

معضل بانکداری در تهران!

تهران 317 سهمیه آزاد و 45 سهمیه 25 درصد ایثارگری فقط برای بانکداری در 8 کُد جذب می کند. البته این شغل مخصوص به جنسیت خاصی نیست و هم مردان و هم زنان می توانند متقاضی استخدام در این حرفه باشند. همچنین 250 مأمور تشخیص مالیات بدون تفکیک جنسیتی مورد نیاز ارگان های دولتی در پایتخت است. اورژانس تهران هم برای جذب 58 کاردان و کارشناس فوریت های پزشکی درخواست داده ولی فقط مردان می توانند برای این شغل، امتحان بدهند.

بیش از 700 سهمیه اختصاصی مردان

سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور مالیاتی کشور (استخدام پیمانی) و (به‌کارگیری قراردادی)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، سازمان شیلات ایران، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت جوانان، دستگاه های اجرایی متقاضی جذب نیرو هستند. البته برای بیش از 3 هزار و 600 سهمیه یعنی 82 درصد ظرفیت، شرط جنسیتی وجود ندارد ولی از آنجایی که بیش از 700 سهمیه مخصوص به مردان چ شده، در واقع آقایان می توانند در 98 درصد ظرفیت، شانس خود را امتحان کندن ولی زنان با در نظر گرفتن 2 درصد سهمیه منحصر به فرد می توانند برای 84 درصد فرصت های شغلی بجنگند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993855

وب گردی

وب گردی