قاسم سلیمانی دستور شلیک داد

وب‌سایت امنیتی رژیم صهیونیستی «دبکا فایل» در گزارشی حمله موشکی و هوایی اخیر اسرائیل به سوریه را مورد تحلیل قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز وب‌سایت صهیونیستی دبکا فایل در گزارشی مدعی شد موشکی که روز یکشنبه به سمت منطقه توریستی جولان شلیک شد، موشک بالستیک «فاتح ۱۱۰» بود و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران شخصاً دستور شلیک این موشک را به نیروهای ایرانی داده بود تا سطح پاسخ اسرائیل را بسنجد.

دبکافایل که گفته می‌شود وابسته به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی است، در ادامه این ادعای خود به نقل از منابع اطلاعاتی‌اش نوشت: «نیروی هوایی ارتش اسرائیل پاسخ گسترده و همه‌جانبه‌ای به این حمله موشکی ایران داد، اما به جای اینکه سکوهای پرتاب این موشک ایرانی را هدف قرار دهد، سکوهای پرتاب موشک ارتش سوریه را منهدم کرد».

این وب‌سایت صهیونیستی با بیان اینکه این دومین حمله موشکی ایران به منطقه جولان بود، ادعا کرد: « ایران روز بیست و پنجم دسامبر سال گذشته (۲۰۱۸) یک فروند موشک زمین به زمین «فجر۵» را به سمت مرکز اسرائیل شلیک کرد، اما مقامات اسرائیل به منظور اجتناب از افزایش تنش، این موشک را موشک ضدهوایی سوریه اعلام کردند».

به نوشته دبکافایل، حمله موشکی نخست ایران حامل این پیام تهدیدآمیز بود که اگر اسرائیل به حمله به پایگاه‌های ما در سوریه ادامه دهد، شمال جولان را هدف قرار می‌دهیم. ایرانی‌ها روز یکشنبه (در دومین حمله) این تهدید را به‌خوبی عملیاتی کردند.

دبکافایل همچنین افزود: «طراحان نظامی ایران بدون شک پیش از تصمیم‌گیری درباره هر اقدام بعدی، دومین حمله موشکی خود و پاسخ اسرائیل به آن را به دقت بررسی و تحلیل می‌کنند. آنها در محاسبات خود این واقعیت که سکوی پرتاب موشکی‌شان همچنان پس از دو حمله سالم است، مورد توجه قرار می‌دهند».

این وب‌سایت امنیتی رژیم صهیونیستی در پایان تأکید کرد واکنش محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران در هفدهم ژانویه به تهدیدهای نتانیاهو و هشدار او در خصوص اینکه «ایران از مستشاران و تجهیزات نظامی خود در سوریه محافظت خواهد کرد» موجب شده است سامانه موشکی اسرائیل همچنان در حالت آماده‌باش قرار داشته باشد.

مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی در حالی شلیک موشک ایرانی از خاک سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی را بهانه تجاوز این رژیم به حریم هوایی و حاکمیتی سوریه اعلام می‌کنند که پیش از این، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود «طی سال‌های گذشته ما هزاران هدف در سوریه را بدون قبول مسئولیت مورد حمله قرار دادیم».

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه و بامداد دوشنبه در ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه خود، به فاصله چند ساعت در دو نوبت به خاک سوریه حمله موشکی کرد که با عملکرد تحسین‌برانگیز پدافند هوایی ارتش سوریه تمام موشک‌های شلیک‌شده ساقط شدند و تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی عملا ناکام ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 993863

وب گردی

وب گردی