مداخله سنا برای پایان دادن به تعطیلی دولت در آمریکا

سنای آمریکا روز پنجشنبه با هدف حل و فصل اختلاف مجلس نمایندگان و رئیس جمهوری این کشور در موضوع بودجه و تعطیلی دولت وارد عمل شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سنای آمریکا درصدد است با هدف حل و فصل اختلاف کنگره و رئیس جمهوری این کشور در موضوع بودجه وارد عمل شود و به تعطیلی بخش‌هایی از دولت که بیش از یکماه از آن گذشته پایان دهد.

تصمیم برای رای‌گیری درمورد طرح دمکرات ها در این باره در حالی اتخاذ شده که هنوز پافشاری «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا برای دریافت بودجۀ ساخت دیوار در مرز این کشور و مکزیک به جایی نرسیده است.

خبر رای‌گیری از سوی «میچ مک‌کانل»، سناتور جمهوریخواه که رهبری اکثریت را در این نهاد بر عهده دارد، اعلام شد.
او که پیش‌تر اعلام کرده بود به لایحۀ بودجه‌ای که رئیس جمهور رد کند رای نخواهد داد، اکنون در تلاش برای مهیا کردن زمینه‌های لازم برای به سرانجام رسیدن این رای‌گیری است.

به گفتۀ مک‌کانل، سنا در روز پنج‌شنبه طرح دموکراتها را برای حل و فصل این مشکل به رای می‌گذارد. بر اساس این طرح، دولت برای مدت سه هفته تامین مالی خواهد شد آنهم بدون اضافه کردن ۵.۷ میلیارد دلاری که ترامپ برای ساخت دیوار مرزی تعیین کرده است.

تعطیلی موقت بخش‌هایی از دولت آمریکا که ۲۲ دسامبر آغاز شد، باعث شده است که ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان این بخش‌ها برای مدتی بیش از یکماه بدون دستمزد باقی بمانند.

انتهای پیام /

کد خبر: 993897

وب گردی

وب گردی