جزئیات کلاهبرداری از کارکنان دانشگاه صنعتی شریف/ تماس‌های مشکوک مدیرمالی تقلبی

برخی افراد سودجو از مسئولان دانشگاه صنعتی شریف کلاهبرداری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سال گذشته فرد یا افرادی با هویت جعلی با کارکنان، دانشجویان و استادان دانشگاه صنعتی شریف تماس می‌گرفتند و با سوءاستفاده از جایگاه تقلبی، از افراد اخاذی میکردند. در همین راستا چند روز پیش حراست دانشگاه برای اطلاع رسانی، خبری را روی خروجی سایت قرار می دهد تا کارکنان و استادان از این اتفاق باخبر شوند.

جزئیات دقیق کلاهبرداری از استادان و کارکنان دانشگاه شریف

در سال تحصیلی جدید افرادی که سال گذشته با هویت تقلبی با کارکنان تماس می گرفتند اقدامات جدیدی انجام داده اند و مجددا کلاهبرداری را آغاز کرده اند. سارقان طی تماس تلفنی با چند تن از کارکنان دانشگاه صنعتی شریف عنوان می کنند که پولی به صورت اشتباهی به حساب سوژه مورد نظر واریز شده است و از آنها درخواست می کردند تا با مراجعه به خودپرداز‌های بانکی رمزی را وارد کنند و پس از انجام خواسته های فرد کلاهبردار، حساب کارکنان خالی می شد.

کلاهبرداری با عنوان جعلی مدیرمالی و مدیرپشتیبانی

فرد یا افرادی که با سوژه های مورد نظر تماس می گرفتند خود را مدیرمالی، مدیرپشتیبانی و یا مدیر بخش هایی از دانشگاه صنعتی شریف معرفی می کردند و با بازگو کردن کمی از اطلاعات سوژه را متقاعد می کردند تا درخواست کلاهبردار را انجام دهد.

کارکنان و استادان که از این ماجرا خبر نداشتند تن به خواسته کلاهبردار می‌دهند و از سارق به صورت تلفنی فریب می‌خورند.

حساب چند کارمند خالی شده است

تاکنون چند تن از کارکنان دانشگاه صنعتی شریف با این شیوه فریب خورده اند و با اجرای درخواست فرد کلاهبردار حسابشان خالی شده است. در همین راستا مسئولان دانشگاه صنعتی شریف پیگیر هستند تا از طریق مراجع قانونی سارقان را دستگیر و به سزای اعمالشان برسانند.

برهمین اساس دانشگاه اطلاعیه ای را روی خروجی سایت قرارداده است تا از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کند.

اطلاعیه حراست دانشگاه شریف؛ تماس های مشکوک را پاسخ ندهید

توجه داشته باشید که هر گونه تماس از طرف مدیریت مالی و یا مدیران سایر بخش ها در خصوص انجام هرگونه فعالیت مالی نظیر عودت وجه واریز شده و یا نظایر آن که تقاضای حضور در محل عابر بانک را از شما می نماید، به قصد سوء استفاده است.

هیچ‌گونه همکاری با تماس های مشکوک که منجر به هر نوع فعالیت مالی می شود، نداشته باشید و در صورت مشاهده هرگونه موردی مراتب را به نهاد زیرمجموعه گزارش دهید.

با مروری بر انواع سوء‌استفاده‌های رایج در این زمینه که به طور مرتب در رسانه‌ها اطلاع رسانی می شود، امنیت بیشتری برای خود ایجاد کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 993921

وب گردی

وب گردی