راه‌اندازی مراکز رشد بانوان خلاء اشتغال زنان را پر خواهد کرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در آیین افتتاح مرکز رشد بانوان استان کرمان اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز رشد بانوان به طور خاص، خلاء‌های حوزه کسب و کار بانوان را پر خواهد کرد و این امر ارزشمند و هوشمندانه‌ای است که امیدواریم یکی از نمونه‌های موفق و الگوی مناسب کشوری باشد.

به گزارش ایسکانیوز از پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر معصومه ابتکار در این آیین که با حضور مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری، هیئت رئیسه پارک علم و فناوری استان کرمان و جمعی از بانوان کارآفرین در محل پارک علم و فناوری این استان برگزار شد، گفت: امروز به این هم‌افزایی‌ها نیاز داریم تا در مقابل تلاش‌های ناجوانمردانه آمریکا برای ضربه زدن به مردم، اقتصاد، علوم و فناوری ایرانی بایستیم.
وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در حوزه آموزش عالی افزود: رشد و شتاب علمی ایران بر اساس شاخص‌های بین‌المللی جزو رتبه‌های اول دنیا است و این دستاورد حاصل سرمایه‌گذاری دولت‌ها، همت و تلاش استادان، پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: نقش زنان در موفقیت‌های علمی غیرقابل انکار و پررنگ است زیرا حضور بانوان در دانشگاه‌ها چشمگیر و اغلب رشته‌ها به جز مهندسی درصدتعداد خانم‌ها بیشتر از آقایان است که این مهم، حاصل نگاه مثبت جمهوری اسلامی به حضور زنان در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی است.
وی بیان داشت: دستاوردهای دختران ایرانی نشان می‌دهد که جوانان ما با امید فعالیت می‌کنند و این امر مسئولیت‌های ما را سنگین‌تر و ضرورت ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال جوانان را به ما گوشزد می‌نماید.
به گفته دکتر ابتکار، علی‌رغم اینکه در زمینه علمی و فناوری پیشرفت داشته‌ایم؛ اما در زمینه اشتغال پیشرفت چندانی نداشتیم، اما رویکرد دولت حرکت به سمت کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان است و این امر مستلزم هم‌افزایی سازمان‌های مرتبط و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی است که باهم منعقد می‌کنند.
وی طرح‌های اجرایی در حوزه محیط زیست پارک علم و فناوری استان کرمان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: باید تلاش کنیم این طرح‌ها اقتصادی شوند.
دکتر ابتکار، تحریم‌های امریکا را برخلاف قوانین انسانی و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: دشمن درصدد ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه است. مردم ایران با تلاش و فداکاری خودشان در مقابل آمریکا ایستاده‌اند و به لطف خداوند و پشتکار نخبگان، در این جنگ اقتصادی سربلند و پیروز خواهند شد و موج امید و موفقیت و نشاط برای جامعه در عرصه‌های اقتصادی و علمی فراهم خواهد شد.
در این آیین دکتر محمد جواد آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته گزارشی از وضعیت تحصیلی و اشتغال زنان استان کرمان و دکتر مسعود ترکزاده ماهانی رئیس پارک علم و فناوری استان نیز گزارشی از عملکرد این پارک و وضعیت زنان کارآفرین استان به معاون رئیس جمهور ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993939

وب گردی

وب گردی