موثر بودن سلول درمانی در بیمارانی که دچار سکته شده اند

احیای عصبی به کمک سلول درمانی و سلول های پیش ساز اندوتلیالی ممکن است با احیای ترمیم اندوتلیالی و پیشبرد رگزایی منجر به نتایج درمانی بهتری برای مشکلات عصبی باشند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه پزشکی Southern در گوانگ ژو چین کارایی و امکان استفاده از پیوند اتولوگ سلول های پیش ساز اندوتلیالی مشتق از مغز استخوان بیماران مبتلا به سکته ایسکمی حاد را برای درمان بیماری آن ها ارزیابی کرده اند. به عقیده آن ها استفاده از این سلول های پیش ساز اندوتلیالی می تواند کیفیت زندگی و بقای بیمارانی که دچار انفارکته مغزی حاد شده اند را بهبود بخشیده و این فرضیه را قوت ببخشند که این سلول درمانی ها می توانند درمانی امیدوار کننده برای سکته ایسکمیک باشند.

در این مطالعه 18 بیمار مبتلا به انفارکته مغزی مورد تزریق درون سیاهرگی سلول های پیش ساز اندوتلیالی قرار گرفتند. هیچ گونه عوارض جانبی مربوط به تزریق و یا خود سلول ها مشاهده نشد که حاکی از بی خطر بودن کلی استفاده از این سلول های پیش ساز اندوتلیالی به عنوان گزینه درمانی بود. ارزیابی ها با استفاده از روش Scandinavia Stroke Scale طی سه ماه حاکی از بهبود شرایط عصبی بیماران تیمار شده با سلول های پیش ساز اندوتلیالی بود.

نتایج اولیه این کارآزمایی بالینی نشان می دهد که پیوند سلول های پیش ساز اندوتلیالی، مشکلات عصبی موجود را بدتر نمی کند و داده هایی را مبنی بر بی خطر بودن و حتی افزایش کیفیت زندگی و بقای بیماران ارائه می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993944

وب گردی

وب گردی