سرآغازی برای رسیدن به رفاه در کشور

رونق کسب و کارهای نوپا اتفاقی است که در سال های اخیر شاهد آن هستیم که خلق ایده، کارآفرینی، ایجاد کسب و کارهای متنوع و مبتنی بر فناوری های نوآورانه از ویژگی آن‌ها است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مشکلات اقتصادی امروزه دغدغه جمعیت بسیاری شده است. در کوچه و بازار بیش از هر چیز صحبت از افزایش قیمت ها است. اما چگونه می توان به رشد اقتصادی در کشور رسید. سرمایه انسانی خلاق و نواور آن چیزی است که برای پیشرفت کشور باید به آن تکیه کنیم. در سال های اخیر واژه استارتاپ یا کسب و کارهای نوپا بسیار شنیده می شود. واژه ای که پشتوانه و تکیه آن به ایده های ناب جوانان این مرز و بوم است. ایده هایی که هر کدام به حل مشکلی با نگاه فناورانه می پردازد. این استارتاپ ها با فعالیت خود تحول در اقتصاد کشور را ایجاد کرده اند. خلق ایده، کارآفرینی، ایجاد کسب و کارهای متنوع و مبتنی بر فناوری های نوآورانه از ویژگی استارتاپ ها است.

اما بسیاری از این استارتاپ ها با قوانین حاکم بر فضای کسب و کار اشنایی ندارند. از این رو مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی با انتشار فراخوانی سعی در آشنایی و ایجاد فرصت برای این استارتاپ های نوپا دارد. نخستین فراخوان این مرکز با عنوان "نوپاهای فناوری‌های همگرا" اردیبهشت ماه امسال منتشر شد. پس از داوری و ارزیابی نیز 27 استارتاپ نوپا برای حضور در دوره های پیش شتابدهی انتخاب شدند. در این دوره استارتاپ‌ها با تمرکز روی مشتری و بازار، محصول خود را اعتبارسنجی کردند. در نهایت نوپاهایی که این دوره را پشت سر گذاشتند به مراکز توسعه کسب و کار برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند. هر کدام از استارتاپ های حاضر در این دوره محصولی فناورانه را تولید کردند اما مسیر تجاریسازی و ورود به بازار را نمی دانستند. حضور در این دوره این مشکل را رفع کرد.


"میکا کامپوزیت" از استارتاپ هایی است که در دوره های پیش شتابدهی حضور داشته است.این استارتاپ توانسته برای نخستین بار نانو کامپوزیت دندانی ضد پلاک میکروبی را در کشور تولید کند. مسئول این استارتاپ نوپا معتقد است: بیشتر استارتاپ های نو پا شرایط ورود به بازار را نمی دانند بنابراین حضور در دوره های آموزشی این چالش را برای آنها تا حدی رفع می کند تا ایده و خلاقیت آنها در مسیر ورود به بازار قرار گیرد.


همچنین محمدرضا سحری مدیر استارتاپ نو پای دیگر نیز که در این دوره ها حضور داشته است بیان کرد: یادگیری مفاهیم مرتبط با بازار و تجاری سازی محصولات فناورانه هدف حضور ما در این دوره ها بود. حضور در این دوره تاثیر بسیاری در روند حرکت ما در مسیر پیش رویمان داشت. به گونه ای که روند حرکت ما را تغییر داد. نحوه ارتباط با مشتری و شناخت او مهمترین موضوعی بود که به ان رسیدیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 993945

وب گردی

وب گردی