ایران می تواند به قطب صنایع نوظهور منطقه تبدیل شود

چهارشنبه 3 بهمن 1397 - 15:28
کد مطلب: 993957
نازنین حیدری

کارشناس اقتصادی و مشاور کسب و کار گفت : درصورت توجه کارآفرینان و صاحبان مشاغل به مقوله برندسازی و بازاریابی بین المللی، ایران می تواند به قطب صنایع نوظهور منطقه تبدیل شود.

به گزارش سرویس اقتصادی ایسکانیوز نازنین حیدری کارشناس اقتصادی و مشاور کسب و کار اظهار داشت: اگر چه در کشورمان استارت آپ ها و کارآفرینان خلاقی وجود دارد ولی اغلب این مجموعه ها تنها نگاه محلی و فروش داخلی دارند که همین امر باعث شده این کسب و کارها در بهترین حالت تنها بتوانند به نیازهای بازار داخلی پاسخ دهند درحالی که باوجود نیروی انسانی توانمند و زیرساخت های مدرن صنعتی و فناوری، این خرده مشاغل با توجه به مقوله برندسازی و بازاریابی می توانند محصول خود را در سطح بین المللی عرضه کنند.

وی تصریح کرد: برخی از کشورهای باوجودی که نیمی از توانمندی های متخصصان و فعالان صنعتی، کشاورزی و خدماتی کشورمان را ندارند و به هیچ وجه قابل مقایسه با خلاقیت و هنر ایران نیستند تنها با تبلیغات و بازاریابی هدفمند، توانسته اند اقدام به برندسازی و فروش جهانی کنند به طور نمونه ۹۰ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود ولی تجار اسپانیایی به صورت عمده و فله ای این محصول را از ایران تهیه می کنند و در بسته بندی های مناسب و به نام کشور اسپانیا در بازارهای جهانی به فروش می رسانند.

وی بهرمندی هدفمند از فضاهای آنلاین را یکی از عوامل مهم در مدیریت کسب و کار دانست و افزود: راه اندازی سایت و بارگذاری چند عکس و تصویر در فضای مجازی به معنای بازاریابی الکترونیکی و مدیریت کسب و کار آنلاین نیست بلکه حضور در بستر وب و تبلیغات در حوزه رسانه های اجتماعی باید دارای استراتژی و چشم انداز مشخص و با درنظر گرفتن مولفه های جذب گروه هدف باشد، بخصوص مشاغل و محصولاتی که قصد برند شدن دارند باید به شکل هوشمندانه و با برنامه وارد این بستر شود وگرنه بجای معرفی درگیر موارد ضد تبلیغ قرار خواهند گرفت.

حیدری ادامه داد: بهینه سازی و هدایت ترافیک جستجوگرها به سایت، استفاده از عناصر بصری،بازاریابی محتوا، توجه به شبکه های اجتماعی، ورود به مولفه های خاص بودن، ایمیل مارکتینگ، مخاطب شناسی و معرفی پتانسیل و توانمندها در قالب تولید فیلم و تیزر تنها بخشی از فرآیند برندینگ در کسب و کار است که صاحبان مشاغل و کارآفرینان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

این مشاور کسب و کار ابراز کرد: کسانی که قصد ورود به چرخه اقتصاد را دارند باید به این امر واقف باشند که فضای رقابتی و تنوع خدمات به حدی است که دیگر با روش های گذشته نمی توان به نتایج خوبی دست یافت، برندسازی و توجه به بازاریابی هدفمند و اثربخش کمک می کند تا مشتریان در هر موقعیت و شرایط زمانی بتواند دسترسی سریع و آسانی به محصولات و خدمات داشته باشد پس برای راه اندازی یک کسب و کار پویا و سودمند می بایست با تدوین یک استراتژی صحیح، زنجیره تولید تا فروش را مدیریت کرد بخصوص افرادی که قصد گسترش فعالیت خود را به خارج از کشور دارند باید از ابتدا به مدیریت کسب و کار خود توجه کنند.


نازنین حیدری خاطر نشان کرد: وقتی صحبت از فعالیت برندینگ در حوزه کسب و کار می شود اولین چیزی که به ذهن میرسد، ممکن است لوگو یا یک امتیاز باشد، اما برندسازی موضوعی فراتر از واژه ها است. در واقع اگر صاحبان مشاغل بر روی ساخت یک برند منحصر به فرد متمرکز نشوند افراد دیگری این کار را انجام خواهند داد و ممکن است نتیجه آن چیزی نباشد که مورد نظر باشد، مانند اتفاقی که برای زعفران، پسته، فرش و ده ها محصول ایرانی دیگر افتاده است.

156 / 156

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار