شاخص‌های عدالت جنسیتی در بخش آموزش تعیین شده است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با وزارت آموزش و پرورش در راستای کودکان بازمانده از تحصیل همکاری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و خرسندیم که در کنار هم توانستیم به ارزش‌های متعالی کشور تعالی بخشیم.

وی با اشاره به ایام منتسب به حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: ارزش‌های متعالی که در شخصیت‌های بزرگ مانند حضرت فاطمه(س) متجلی شده است، به عنوان الگوی ماست پس باید در تحقق ابعاد وجودی و انعکاس آن تمام تلاش خود را به کار گیریم.

ابتکار ادامه داد: باید با توجه به اقتضائات زمانه حرف جدید و تازه ای داشته باشیم و اگر می‌خواهیم ریشه‌ها را حفظ کنیم باید جدی‌تر از قبل در این مسیر حرکت کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش در قالب سیاست‌های کلان نظام، تصریح کرد: یکی از اقدامات مشترک ما با وزارت آموزش و پرورش مربوط به کودکان بازمانده از تحصیل است‌. همچنین یکی از پایه‌های نظری عدالت، عدالت جنسیتی است و یکی از بخش‌های مهم در آموزش و پرورش است که لازم است در این زمینه شرایط برابر برای دختران و بانوان را در جامعه فراهم کنیم.

ابتکار در ادامه گفت: شاخص‌های عدالت جنسیتی در بخش آموزش را با کمک آموزش و پرورش تعیین و ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به حذف معلم ورزش در مدارس ابتدایی بیان کرد: این موضوع را به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردم و تابستان امسال برای ۷۶ هزار معلم ابتدایی دوره آموزش ورزش گذاشتند که اقدام خوبی بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث آموزش و سلامت دختران را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی در پایان با اشاره به مصوبه دولت درباره اختصاص۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان، خاطرنشان کرد: اولین کارنامه استانداران دو ماه پیش و اولین کارنامه وزرا را یک ماه پیش ارائه کردیم که در استان‌ها ۶۰ درصد و در ستاد وزارتی ۱۶.۵ درصد افزایش انتصاب بانوان را داشتیم. این موضوع باعث خوشحالی است و تلاش می کنیم این روند را بهبود بخشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 993991

وب گردی

وب گردی