احتمال همکاری تویوتا و پاناسونیک در زمینه تولید باتری خودروهای برقی

گزارشی جدید به همکاری میان شرکت‌های تویوتا و پاناسونیک برای تولید باتری‌های موردنیاز در خودروهای برقی در سال 2020 اشاره می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ تویوتا و پاناسونیک در گذشته در زمینه خودروهای برقی و فناوری‌های مربوط به آن‌ها با یکدیگر همکاری داشتند؛ با این حال این همکاری عمر بلندی نداشت. به تازگی گزارشی از سوی Nikkei منتشر شده که ادعا می‌کند این دو شرکت برای تولید باتری خودروهای برقی در سال 2020 با یکدیگر همکاری می‌کنند. بر اساس این گزارش، همکاری میان این دو شرکت ژاپنی در راستای کاهش هزینه‌های تولید و افزایش سهم در بازار است. نتیجه این همکاری تامین باتری موردنیاز شرکت‌های مختلف مانند مزدا و سوبارو در کنار تویوتا و دایهاتسو است. این گزارش به ورود هوندا به دنیای خودروهای برقی نیز اشاره می‌کند.

در این شرکت جدید که نتیجه همکاری این دو برند است، تویوتا سهمی برابر با 51 درصد خواهد داشت. پاناسونیک در طی این همکاری قصد دارد 5 کارخانه تولید باتری خود در کشور چین و ژاپن را به این شرکت جدید منتقل کند. بر اساس این گزارش، همکاری میان پاناسونیک و تویوتا مشکلی برای همکاری این شرکت ژاپنی با تسلا ایجاد نخواهد کرد. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد، در اواخر هفته جاری خبر رسمی این همکاری از سوی این دو برند اعلام می‌شود.

این همکاری می‌تواند برای دو هر دو شرکت مفید باشد. تویوتا در مقایسه با دیگر برندهای مطرح در صنعت خودرو فعالیت کمتری در زمینه تولید خودروهای تمام برقی دارد، البته تویوتا و زیرمجموعه آن، لکسوس در زمینه خودروهای هیبریدی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همکاری با پاناسونیک باعث می‌شود تویوتا در مدت زمان کمی به تعداد بالایی باتری با قیمت مناسب دسترسی پیدا کند.

پاناسونیک در حال حاضر در رابطه با سهم خود در این بخش از بازار دچار نگرانی است، بنابراین این همکاری می‌تواند برای آن نیز مفید باشد. پاناسونیک هم اکنون با شرکت تسلا همکاری می‌کند. همکاری پاناسونیک با دو شرکت بزرگ خودروسازی و همچنین تامین باتری موردنیاز دیگر برندهای ژاپنی، می‌تواند سهم آن در بازار را در آینده تضمین کند.

منبع: جی اس ام

انتهای پیام/

کد خبر: 994014

وب گردی

وب گردی