موسسه حامی علوم انسانی کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کند

موسسه حامی علوم انسانی به دانشجویانی که برای تحصیل در رشته‌های علوم انسانی از دانشگاه‌های برتر و معتبر جهان پذیرش گرفته اند، کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، موسسه حامی علوم انسانی به دانشجویانی که برای تحصیل در رشته‌های علوم انسانی از دانشگاه‌های برتر و معتبر جهان پذیرش گرفته اند، کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کند. حامی از این دانشجویان انتظار دارد پس از اتمام تحصیلات با مراجعت به کشور امکان انتقال دانش کسب شده و ارتقای سطح علوم انسانی در کشور را فراهم آورده و موجبات اعتلای علمی ایران را فراهم آورند.


هدف موسسه از ارائه بورسیه تحصیلی، به طور مشخص افزایش تعداد دانش آموختگان رشته‌های علوم انسانی از دانشگاه‌های برتر جهانی و از این طریق ارتقای سطح «آموزش» و «پژوهش» علوم انسانیِ کارآمد در کشور است.


واجدین شرایط افراد مستعدی هستند که در رشته­‌های علوم انسانی از دانشگاه­‌های برتر این رشته موفق به اخذ پذیرش در مقاطع فوق لیسانس یا دکتری شوند یا مشغول به تحصیل باشند و متعهد به بازگشت به کشور پس از اتمام تحصیلات و تجربه اندوزی در محیط­‌های علمی و پژوهشی گردند.


کمک هرینه بورسیه تحصیلی حامی تا سقف ۳۵ هزار دلار و فقط برای سال اول تحصیلی خواهد بود.


کلیه رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی مورد حمایت موسسه حامی هستند. با این وجود اولویت‌های موسسه برای اعطای «کمک هزینه فرصت مطالعاتی حامی» به شرح ذیل است:
ارتباطات، حقوق، روابط بین‌الملل، سیاست‌گذاری عمومی، علوم‌سیاسی و مدیریت
آموزش، علوم تربیتی، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و مردم شناسی
ادبیات، الهیات، باستان‌شناسی، تاریخ، روانشناسی، فلسفه و منطق
اقتصاد و مالی (رشته اقتصاد به این جهت در اولویت آخر قرار داده شده است که در حال حاضر موسسه HAND به دانشجویان ایرانی که از ۲۰ دانشگاه برتر دنیا در این رشته پذیرش داشته باشند بورسیه اعطا می‌کند.)

پس از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام، بررسی درخواست‌ها آغاز شده و بر اساس معیار‌هایی که در وبسایت حامی ذکر شده اند، متقاضیانی که دارای رزومه‌های قوی تری هستند به مصاحبه دعوت می‌شوند. سپس با توجه به منابع مالی موسسه، افراد برتر برای استفاده از این کمک هزینه انتخاب خواهند شد. بدیهی است که به علت محدود بودن منابع، کمک هزینه تحصیلی به همه واجدین شرایط تعلق نگیرد.

گفتنی است، مهلت ارائه درخواست ۱۵ فروردین ماه هر سال می‌باشد. در صورت لزوم در اواسط مرداد نیز دور دیگری از این برنامه برگزار خواهد شد که در این صورت اطلاع رسانی از طریق سایت موسسه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994037

وب گردی

وب گردی