توافق دانشگاه آزاد اسلامی با معاونت علمی و فناوری برای راه‌اندازی 5 کارخانه نوآوری در کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از توافق با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای راه‌اندازی پنج کارخانه نوآوری این دانشگاه در سطح کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حضور در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه یکی از برنامه‌های سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد بود که چهارشنبه شب (3 بهمن ماه) در فضایی صمیمانه در سلف سرویس دانشجویی ساختمان احرامیان واحد یزد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نمایندگان دانشجویان به بیان مسائل دانشگاه و دغدغه‌های خود برای بهبود وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند که اهم این موضوعات لزوم جوانگرایی و حضور نیروهای انقلابی در دانشگاه و متناسب‌سازی آموزش در دانشگاه‌ها با بازار کار و صنعت بود.

دکتر طهرانچی پس از استماع نظرات و پیشنهادات دانشجویان، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که سفر یزد مصادف با برگزاری دوره حیات طیبه شد و توفیق یافتم با افتخار در جمع دانشجویان حضور یابم و سخنان و دغدغه های شما را بشنوم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح موضوع جوانگرایی در ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: کاملاً با این موضوع موافقم، چرا که در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، اعتماد به جوانان وجود داشت و بسیاری از فرماندهان جنگ، وزرا و مدیران از قشر جوان بودند. انقلاب اسلامی در آن دوره این باور را ایجاد کرده بود که نوجوانان و جوانان می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهد، بنابراین ما نیز باید با اعتقاد به این باور، به جوانان میدان عمل دهیم تا استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی ادامه داد: از زمانی که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده گرفتم، سعی کردم این موضوع را در انتصابات رعایت کنم و بسیاری از مدیران و معاونان از جمله دکتر رنجبر قائم مقام در امور پژوهشی، دکتر مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر در رده سنی 50 سال هستند و مدیری که قرار است برای معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شود، از جوانان در رده 40 سال است. البته بین مدیران و مشاوران دانشگاه افرادی با رده‌های سنی کمتر نیز به چشم می‌خورد.

دکتر طهرانچی افزود: به عنوان نمونه تیم‌هایی که برای طراحی توسعه هوشمند مناطق به شهرها اعزام می‌کنم، همه از جوانانی هستند که به تازگی از دانشگاه‌های معتبر کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند و به عنوان مجری در این طرح با ما همکاری دارند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تأکید دانشجویان حاضر در این نشست بر انقلابی‌گرایی در دانشگاه، گفت: هیچ‌گاه نگاه صفر و یک به موضوعات ندارم. در دانشگاه آزاد اسلامی حدود 30هزار عضو هیات علمی و 30هزار کارمند داریم که در میان آنها افراد غیرتمند و انقلابی زیادی حضور دارند، به نظرم بخش عمده بدنه دانشگاه آزاد اسلامی را افرادی انقلابی تشکیل می‌دهند که در مقابل فتنه و فساد مقابله کرده‌اند.

دانشجویان باید بتوانند در محیط دانشگاه تجربه‌های سیاسی و اجتماعی کسب کنند

وی با اشاره به انتقاد یکی از دانشجویان از هزینه‌کرد بودجه فرهنگی در بخش‌های دیگر، تصریح کرد: بیان این موضوع، تذکری به‌جا بود، چرا که اجازه نمی‌دهم بیش از 20درصد بودجه مشترک فرهنگی صرف فعالیت‌های دیگر شود و تأکید دارم که برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های دانشجویی و فرهنگی توسط دانشجویان انجام شود و دانشگاه فقط نقش تصدی‌گری داشته باشد.

دکتر طهرانچی در ادامه تأکید کرد: اخلاق حرفه‌ای باید در فضاهای دانشگاهی مانند تشکل‌های دانشجویی، آزمون و خطا شود و دانشجویان بتوانند در محیط دانشگاه تجربه‌های سیاسی و اجتماعی کسب کنند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان واحد فلاورجان مبنی بر انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درخصوص انتخاب یکی از افراد ناکارآمد برای ریاست این واحد دانشگاهی، اظهار داشت: مسیر تعیین رؤسای واحدها کاملاً مشخص است که از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و با ابلاغ بنده صورت می­‌گیرد. بنابراین دانشجویان نباید به شایعات در فضای مجازی توجه کنند. در رابطه با واحد فلاورجان که دانشجویان دختر در آن تحصیل می­کنند، مقید هستیم که یکی از خانم­‌های فرهیخته و باصلاحیت را برای مدیریت این دانشگاه انتخاب کنیم.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه نسبت به جوانان که عمر آنها در دوره دانشجویی در اختیار ماست، مسئول هستیم، گفت: با ارزش‌ترین مقطع زندگی یک فرد، مربوط به دوران جوانی است، دورانی که در دانشگاه می‌گذراند. بنابراین ما نسبت به پرورش جوانان در این دوره مسئول هستیم و باید نسبت به آنچه درباره آنها انجام داده‌ایم، پاسخگو باشیم.

تربیت دانشجوی باورگرا از ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه‌اندازی اولین مدارس عالی مهارت همزمان با ایام دهه فجر، اظهار داشت: قرار است این مدرسه در رشته تحصیلی حقوق و با یک مدل شبیه‌سازی شده مجتمع قضایی در یکی از واحدهای تهران راه‌اندازی شود و پس از آن نیز مدارس عالی مهارت در تخصص‌های پویانمایی و... راه‌اندازی خواهد شد. دیگر دوران حافظه‌پروری گذشته و باید تفکرمحوری و مهارت‌محوری در آموزش‌ها لحاظ شود. با توجه به این موضوع، در جلسه با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس ­جمهور، مقرر شد پنج کارخانه نوآوری در کشور راه‌اندازی شود.

وی افزود: برنامه دانشگاه آزاد اسلامی این است که فارغ‌التحصیلان ویژه‌ای تربیت کند و انتخاب شعار تبدیل این دانشگاه به انتخاب اول داوطلبان، مدرسان و محققان در سال 1404 ، هدف جدی ماست. ما دانشجویان خوب و توانمندی در اختیار داریم، به طوری که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از موفق­‌‎‌ترین افراد در تأسیس شرکت‌های دانش بنیان هستند. این یکی از ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که دانشجویان خود را باورگرا تربیت می‌کند.

دکتر طهرانچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن همه تلاش خود را برای ناامید کردن جوان ایرانی و سیاه‌نمایی از ایران، به کار گرفته است، گفت: دشمن تلاش دارد با افزایش فشار اقتصادی، به جوان ایرانی اینطور القا کند که آینده‌ای در این کشور ندارد و از طرف دیگر در اسناد خود اظهار می‌کنند که اقتصاد دانش بنیان در دوره جدید نقش مهمی در اقتصاد دارد، بنابراین بزرگ‌ترین جریان‌شناسی که باید در تشکل‌های دانشجویی صورت گیرد، این است که دانشجویان بدانند دشمنان نظام قسم خورده‌اند که ریشه ملت ما را خشک کنند. البته خیال خامی است، چرا که ملت ایران هزاران سال سابقه و تمدن دارد و دشمنان ما با تمدنی چهارصدساله نمی‌توانند خللی در اراده مردم ایران ایجاد کنند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: باید واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کنیم و دست در دست هم دهیم تا بتوانیم میهن خود را آباد کنیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در آستانه چهل سالگی قرار دارد را تا ظهور حضرت حجت (عج) حفظ کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994042

وب گردی

وب گردی