دفترچه‌های بیمه از هفته آینده حذف می‌شود

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و نوسانات ارزی کشور، بیشترین ضربه و فشار را کارگران و مستمری‌بگیران تحمل کرده‌اند، به همین علت، طرح همسان‌سازی حقوق‌ها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسن زدا در جمع اعضای هیأت‌مدیره کانون‌های کارگری بازنشسته تأمین اجتماعی در جزیره کیش با بیان اینکه در جلسه با رئیس مجلس شورای اسلامی در زمینه همسان‌سازی حقوق‌ها صحبت شد، افزود: این طرح در سال اول ۱۲ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که به رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس اعلام‌ شده است که رقم قابل‌توجهی برای این طرح در بودجه سال آینده لحاظ شود.
زدا گفت: اعتقاد دارم بخشی از مالیات پرداختی باید برای بیمه پایه درمانی رایگان هزینه شود، بیمه تأمین اجتماعی بیمه تکمیلی و هزینه درمان به‌ صورت کاملا رایگان محاسبه شود. این مسئله می‌تواند شامل پیوند اعضا نیز شود. برای رسیدن به این هدف، نظام تأمین اجتماعی چندلایه را طراحی کرده‌ایم که هر لایه از سطح امدادی، حمایتی و خدماتی شروع‌شده و درمان، بیمه مستقیم و بیمه تکمیلی نیز در آن گنجانده‌ شده است.

وی درباره دفترچه‌های درمانیگفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که بیمه تأمین اجتماعی قابل ادغام با سایر بیمه‌های درمانی نیست، این موفقیت بسیار بزرگی برای خانواده تأمین اجتماعی است.

زدا با اشاره به اینکه همچنین طرح حذف دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی، شنبه هفته آینده در بابلسر کلید خواهد خورد که وزیر بهداشت و وزیر ارتباطات مهمانان ویژه این مراسم خواهند بود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این در حالی است که متولی اصلی طرح حذف دفترچه‌های درمانی، وزارت بهداشت است، ولی تأمین اجتماعی در این امر پیش‌قدم شده است،گفت: احیای معاونت فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی توسط دکتر نوربخش یکی از کارهای ماندگار ایشان بود، که فعالیت‌های آن باید توسعه یابد.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 994060

وب گردی

وب گردی