آمریکا برای قطع درآمد نفتی دولت ونزوئلا تلاش می کند

آمریکا به دنبال قطع درآمد نفتی دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهوری ونزوئلا و اختصاص آن به «خوان گوآیدو»، رهبر مخالفان دولت است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک مقام ارشد آمریکایی در حالی این خبر را اعلام کرد که به نظر می رسد واشنگتن در نظر دارد فراتر از ابزارهای دیپلماتیک مرسوم از خوان گوآیدو حمایت کند.

دولت ایالات متحده روز چهارشنبه خوان گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت. رهبر مخالفان دولت ونزوئلا ساعاتی پیش از آن در میان هوادارانش خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرده بود.

جلوگیری از دسترسی به درآمد حاصل از فروش نفت ونزوئلا می تواند اداره امور این کشور را برای دولت نیکلاس مادورو بیش از پیش دشوار کند.

از سوی دیگر واتیکان همزمان با ادامه کشمکش سیاسی در ونزوئلا اعلام کرد که پاپ فرانسیس از نزدیک اوضاع این کشور آمریکای جنوبی را دنبال می کند.

در تحولی دیگر برخی گزارشها حاکی است که «مایک پومپئو»، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد روز شنبه با حضور در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، این نهاد را در جریان آخرین موضع واشنگتن در قبال بحران سیاسی در ونزوئلا بگذارد.

سفیر آفریقای جنوبی در سازمان ملل در حالی این خبر را اعلام کرد که آمریکا از دیگر کشورهای جهان نیز خواسته است خوان گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994081

وب گردی

وب گردی