تأسیس دو رشته تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر

رشته کاردانی فنی معدن گرایش فرآوری سنگ های ساختمانی و رشته کارشناسی مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر تأسیس شد.

به گزارش ایسکانیوز از واحد خمینی شهر، دکتر مسعود جعفری نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر با اعلام این خبر گفت: پس از کسب مجوز و راه اندازی مرکز بین المللی تحقیقات و مطالعات سنگهای ساختمانی ایران، به منظور تربیت تکنسین فنی فرآوری سنگ های ساختمانی، در رشته کاردانی فنی معدن گرایش فرآوری سنگ های ساختمانی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی افزود: هم اکنون در حوزه اکتشاف، استخراج، و فرآوری سنگ و حتی در فرآیند فروش محصول به روش سنتی و غیر علمی رفتار می شود که همین امر موجب هدر رفت منابع ملی و اتلاف سرمایه های حیاتی کشورمان شده است.

وی اظهار داشت: تلاش می کنیم فعالان این صنعت بزرگ را با تربیت تکنسین های فنی از روش های قدیمی و سنتی به سوی دانش روز و بهره گیری از فناوری های پیشرفته و در نتیجه استفاده حداکثری و صرفه جویی در بهره برداری از منابع سوق دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر همچنین به زمینه سازی جهت ایجاد همکاری متقابل این واحد دانشگاهی با انستیتو آموزشی سنگ ایتالیا و امضاء تفاهم نامه مشترک در راستای تبادل استاد و دانشجو و دست یابی به فناوری های برتر روز جهان اشاره کرد.

دکتر جعفری نژاد همچنین از احیاء رشته مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر خبر داد و گفت: رشته مشاوره در این واحد دانشگاهی چند سالی به دلیل ابلاغ سرفصل های آموزشی با رشته هم ردیف خود یعنی روان شناسی در مقطع کارشناسی ادغام شده بود که خوشبختانه با تلاش همکاران سازمان مرکزی دانشگاه، اساتید و دانشجویان این رشته و همراهی وزارت علوم بار دیگر شاهد بازگشت رشته مشاوره در فهرست رشته های تحصیلی زیر شاخه علوم تربیتی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: واحد خمینی شهر در رشته های روان شناسی و مشاوره از مقطع لیسانس تا دکتری در گرایش های مختلف اقدام به تأسیس، راه اندازی و جذب دانشجو کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994159

وب گردی

وب گردی