روایتی از زندگی نخبه شهید داریوش رضایی نژاد

«من اگه تو زندگیم بتونم، یه چوب کبریت یا یه پیچ‌گوشتی درست کنم که به درد چهار نفر بخوره، خیلی بیشتر برام ارزش داره تا اینکه بخوام بگم دستگاهی رو درست کردم که هیچ کس مثل اون رو نداره یا مسئله ای رو حل کردم که هیچ کس حل نکرده است.»

به گزارش خبرنگار گروه علم فناوری ایسکانیوز، کتاب شهید علم «دفتر دوم» که توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است به روایت بخشی از خاطرات زندگی نخبه شهید داریوش رضایی نژاد پرداخته است.

در بخشی از این کتاب از زبان یکی از همکاران این شهید بزرگوار، گفته شده است: ما در یک مسئله علمی پیچیده گیر کرده بودیم و راه حلی برای آن پیدا نمی کردیم. گفتیم رضایی نژاد می تواند کار را ادامه بدهد، موضوع را با او در میان گذاشتیم و مبلغ زیادی هم پیشنهاد کردیم.

بی توجه به مبلغ پیشنهادی ما گفت: «این مسئله به دردی هم می خوره؟» ماهم گفتیم: «نه، به دردی نمیخوره، اما اینطوری ما اولین گروهی هستیم که توی جهان این مسئله رو حل میکنه.» داریوش گفت: «من اگه تو زندگیم بتونم، یه چوب کبریت یا یه پیچ گوشتی درست کنم که به درد چهار نفر بخوره، خیلی بیشتر برام ارزش داره تا اینکه بخوام بگم دستگاهی رو درست کردم که هیچ کس مثل اون رو نداره یا مسئله ای رو حل کردم که هیچ کس حل نکرده».

انتهای پیام/

کد خبر: 994176

وب گردی

وب گردی