دستاوردهای نظامی ایران در قالب 4 نمایشگاه بزرگ به نمایش درخواهد آمد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظامی کشورمان در قالب 4 نمایشگاه بزرگ به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل صبح امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برخی برنامه های دفاعی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که سال بسیار حساس و سال امیدآفرینی برای ملت ایران است و البته دشمنان نیز همه توانمندی های خود را به کار گرفته اند که ملت ایران پیروزی انقلاب خود را در چهلمین سال خود نبیند.

وی افزود: دشمنان و بخصوص آمریکایی ها در طول چهل سال گذشته همواره در شیب افول بوده اند، اما امسال این افول برای آنها بیشتر شده است.

شکارچی ادامه داد: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین اقدامات ویژه ای در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی انجام داده اند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: یکی از این اقدامات، ارائه دستاوردهای مهم در عرصه های مختلف تحت عنوان چهار نمایشگاه دستاوردهای نظامی با محوریت وزارت دفاع و مشارکت همه نیروهای مسلح است.

شکارچی گفت: این نمایشگاه در ١١ بهمن در مصلی حضرت امام آماده بازدید عموم مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این نمایشگاه، نمایشگاهی با عنوان سازندگی و محرومیت زدایی نیز با محوریت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مشارکت همه نیروهای مسلح خواهیم داشت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: نمایشگاه دیگری هم در باغ موزه دفاع مقدس و با محوریت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: چهارمین نمایشگاه نیز در پایگاه شکاری شهید لشگری مهرآباد با محوریت نیروی هوایی ارتش و سازمان هوافضای وزارت دفاع و مشارکت نیروی هوافضای سپاه و هوانیروز خواهد بود.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: هدف راهبردی از تشکیل این نمایشگاه ها، نمایش اقداماتی است که در طول چهار دهه گذشته نیروهای مسلح برای اقتدارآفرینی انجام داده اند.

وی ادامه داد: انتقال این دستاوردها به نسل جوان و مقایسه دستاوردهای پس از انقلاب با پیش از انقلاب از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه ها است تا نشان دهیم که زنجیر وابستگی نیروهای مسلح به بیگانگان چگونه پاره شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: هزاران اقدامات اساسی توسط نظام جمهوری اسلامی انجام شده است که تمام اینها را نمی‌توان در چهار نمایشگاه نشان داد.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی، بیش از ٥٦٠ محصول دفاعی که تولید داخلی است به نمایش در خواهد آمد.

سردار شکارچی ادامه داد: در نمایشگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیز ده ها هزار اقدام در حوزه محرومیت زدایی و اشتغالزایی که تا کنون توسط نیروهای مسلح اجرا شده است، به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در نمایشگاه هوایی که در پایگاه شهید لشگری مهرآباد برگزار می شود، انواع بالگردها، جنگنده ها، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی و پهپادها به نمایش درخواهد آمد.

سردار شکارچی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بسیار جای تاسف است که دشمنان مردم ما را ساده می پندارند و این روزها سعی در تطهیر اقدامات رژیم گذشته دارند.

وی ادامه داد: تا امروز در حوزه های مختلف جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته‌ایم که کشورمان را بعنوان یک قدرت کم نظیر و مقتدرترین کشور منطقه و در حال رقابت با قدرت های جهانی قرار داده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: یکی از دلایل مهم به وجود آمدن این دستاوردها، رهبری حکیمانه و آینده نگر و شجاعانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

کد خبر: 994185

وب گردی

وب گردی