قاضی‌زاده باید می‌ماند و پاسخ می‌داد/استعفا برای فرار از پاسخگویی

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه استعفا برای فرار از پاسخگویی بی‌ارزش است گفت: قاضی‌زاده باید می‌ماند و پاسخ می‌داد.

به‌گزارش ایسکانیوز ، احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس در ارتباط با گلایه‌هایی که از سوی ریاست جمهوری مطرح می‌شود، گفت: رئیس جمهور نباید شاکی باشد، باید پاسخگو باشد. نباید از پاسخگویی فرار کنند. اگر رئیس جمهور سال اول ریاست جمهوری بود و انتقاد می‌کرد که البته اینطور هم بود، قابل قبول بود، اما الان سال ششم دولت است و دولت باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: بعضی از دوستان در مجلس می‌گوید رئیس جمهور را استیضاح کنیم؛ اما ما مخالف این کار هستیم، رئیس جمهور باید بماند و پاسخگو باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه وزیر بهداشت استعفا داد، چه اتفاقی افتاد؟ گفت: قاضی‌زاده کجا رفت و چرا رفت؟ نباید وزیر بهداشت می‌رفت، باید می‌ماند و پاسخ می‌داد؛ در حال حاضر۱۸ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به بخش بهداشت و درمان کشور است.

وی تاکید کرد: به نظر بنده آن‌جاهایی که باید استعفا بدهند، فرق می‌کند. اگر در یک اتفاقی مثل قطار تبریز مشهد، کسی استعفا می‌داد قابل قبول و با ارزش بود، نه استعفا برای فرار از پاسخگویی؛ در حالی که شما طرح را آورده‌اید و ارائه کردید و بعد اینطور به راحتی می‌خواهید فرار کنید.

این نماینده با بیان اینکه به نظر بنده وزیر بهداشت باید می‌ماند و مشکلات را که در این طرح به وجود آمده بود را حل می‌کرد، گفت: از روز اول در تلفیق بودجه سال ۸۳ یک درصد ارزش افزوده را اضافه کردیم تا وضعیت درمان مردم بهتر بشود اما بنا نبود طرح تحول سلامت به این شکل اجرا شود. طرحی که ما نوشتیم را بخوانید، قرار بود به شهرها و روستاهای زیر بیست‌هزار نفر درمان رایگان بدهیم و در شهرهای پرجمعیت نیز برای بیماران خاص و سرطانی رایگان باشد و باقی مردم نیز بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کنند.

امیرآبادی تصریح کرد: اولین کاری که قاضی‌زاده هاشمی انجام داد بحث افزایش ضریب کا و تعرفه‌های پزشکی و افزایش درآمد پزشکان بود، اما ما فکر می‌کنید واقعا با این کار زیرمیزی‌ها از بین رفت؟

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه البته مجلس هم باید نظارت کند خیلی جالب نیست که من نماینده امضا کنم برای استیضاح و بعد امضا را پس بگیرم گفت: بهتر است نمایندگان برای مردم دلایل پس گرفتن استیضاح را توضیح دهند؛ من پشت تریبون مجلس هم گفتم که ما در استیضاح آخوندی تنها ماندیم. چراکه نمایندگان امضاهایشان را پس گرفتند، آنجا هم توضیح دادم که یک پیامکی از بیرون برای نمایندگان امد که امضاها را پس بگیرید و به آخوند رای مثبت بدهید. مثلا با این عنوان که اگر پس نگیرید در لیست ما برای دوره بعد نیستید.

امیرآبادی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: اشکالی ندارد اگر شخصی یا حزبی یا جناحی لیست می دهد رسما به مردم بگوید که ما با استیضاح وزیر مسکن مخالفیم، اشکالی ندارد این را توضیح بدهند یا وقتی به نمایندگان می‌گویند که به آخوندی رای مثبت بدهید، مسئولیت این را بپذیرند. همین دوستان لیست امید با بنده دعوا کردند که چرا این مسائل را عنوان کردید در صورتی که واقعیت داشت و اینها یک سامانه پایمکی دارند و این موضوع اتفاق افتاده بود.

کد خبر: 994193

وب گردی

وب گردی