برگزاری «دوره تابستانه» در دانشگاه استاد فرشچیان/ از جذب دانشجویان خارجی تا تربیت استاد‌کار

دانشگاه استاد فرشچیان در تابستان، دوره کوتاه مدت برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه استاد فرشچیان در فصل تابستان دوره‌های کوتاه‌مدت خوش‌نویسی، نگار‌گری و صنایع دستی برگزار می‌کند.

با توجه به تجهیز کارگاه‌های دانشگاه استاد فرشچیان، دانشجویان ایرانی و خارجی می توانند در این دوره کوتاه‌مدت ثبت‌نام کرده و در کلاس‌ها حاضر شوند.

دانشگاه استاد فرشچیان برای رفع یکی از حلقه‌های گمشده نظام آموزشی ما تاسیس شده است. یکی از نکات کلیدی این بوده که امروزه بسیاری از عمارات باستانی ایران مرمت‌گر خوب و هنرمند ندارند؛ دانشگاه استاد فرشچیان قصد دارد استادان با تجربه و کارآمد تربیت کند.

دوره‌های تابستانه در دانشگاه استاد فرشچیان

بهمن نامور مطلق با تایید این خبر به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: دانشگاه استاد فرشچیان را برای برگزاری مدارس تابستانه آماده می کنیم که بتوانیم برای دوره کوتاه مدت تابستانه دانشجو جذب کنیم. همچنین استادان درجه یک و برجسته هنرهای اسلامی در این دوره فعالیت های خود را در این مدارس شروع خواهند کرد. علاقه‌مندانی که موفق به حضور در نیمسال تحصیلی نشده‌اند، می‌توانند در دوره کوتاه‌مدت تابستانه ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام دانشجویان خارجی در کارگاه‌های خوشنویسی

همچنین در این دوره افراد خارجی علاقه‌مند به یاد‌گیری نگارگری، خوش‌نویسی و یا صنایع دستی می توانند در دوره کوتاه مدت تابستانه شرکت کنند و با حضور در دانشگاه استاد فرشچیان رشته مورد علاقه‌شان را در این دوره دنبال کنند.

این کلاس‌ها در کارگاه‌هایی که در ساختمان دانشگاه تجهیز شده‌اند، برگزار می شود و در رشته‌های هنرهای اسلامی دانشجویان پذیرش خواهند شد.

جزئیات رشته‌های دانشگاه استاد فرشچیان

این دانشگاه قرار است در ابتدا فعالیت خود را با 3 رشته نگارگری و هنرهای مرتبط، خوش‌نویسی و هنرهای مرتبط و رشته سفالگری و چوب در حوزه صنایع دستی آغاز کند. بسیاری از استادکاران در حوزه صنایع دستی در شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، تبریز، یزد، مشهد و غیره هستند. در همین راستا تمهیدات لازم برای سپردن رشته‌های صنایع دستی به استان‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

برگزاری دوره های پیشرفته برای تربیت استاد کار

مسئولان دانشگاه استاد فرشچیان امیدوارند در این دانشگاه با کمک نظام استاد_شاگردی بتوانند هنرمندان ایرانی را پرورش و از هنرهای کشورمان صیانت کنند.

یکی از برنامه‌های ویژه دانشگاه فرشچیان نگاه ویژه به خوش‌نویسی است و قرار بر این است تا استادان برجسته ای در این رشته پرورش و به جامعه معرفی شوند.

به همین خاطر دوره‌های مختلف مرتبط با هنرهای اسلامی و سنتی در این دانشگاه برگزار می شود تا در آینده استادکاران ماهری چه ایرانی و چه خارجی تربیت شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994205

وب گردی

وب گردی