نسخه نهایی نظام‌نامه دانشگاه فرشچیان تا دو ماه دیگر تهیه می شود/ هدف‌مان تربیت استادکار هنرهای اسلامی است

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان گفت: تهیه نظام‌نامه چند وقتی است که شروع شده است و باید تا دو ماه آینده قبل از فروردین 97 به جمع بندی برسیم. نسخه اول اساس‌نامه دانشگاه را به دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داده ایم.

دکتر بهمن نامورمطلق در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص حضور دکتر طهرانچی در دانشگاه استاد فرشچیان، گفت: دکتر طهرانچی بازدیدی از دانشگاه داشت و در این بازدید گزارشی در حوزه پیشرفت امور عمرانی و فعالیت های پژوهشی و آموزشی به وی ارائه داده شد.

وی افزود: قرار شد نظام‌نامه‌ای را که در حال تدوین هستیم هرچه زودتر آماده کنیم. این نظام‌نامه طوری تنظیم می شود که بتوانیم برای سال آینده دانشجو جذب کنیم. در عین حال پیشرفت فعالیت‌های عمرانی مثبت بوده و در بخش هایی تجهیزات ساختمان و تجهیزات آموزشی تهیه شده است. تقریبا فضای فیزیکی دانشگاه برای شروع دوره‌های کوتاه مدت آموزشی آماده است.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان، ادامه داد: بیشترین تلاش ها به نوشتن نظام‌نامه، آیین‌نامه‌های جذب استاد و پذیرش دانشجو معطوف است. باید خودمان این نظام‌نامه را تهیه کنیم، برای اینکه الگوهایی که در ایران و در خارج از کشور پاسخگوی نیاز‌های این دانشگاه باشد.

دکتر نامور مطلق اظهار داشت: دانشگاه استاد فرشچیان براساس یک روش خاص که استاد_شاگردی است راه اندازی می شود. در همین راستا دکتر طهرانچی از روند دانشگاه ابراز رضایت کردند و من به عنوان سرپرست دانشگاه اعلام کرده ام که ما هم راضی هستیم. امیدوارم بتوانیم فعالیت‌ها را تشدید کنیم؛ چون زمانی به شروع ترم باقی نمانده و باید خودمان را آماده کنیم تا در مهر ماه سال آینده دانشجو پذیرش کنیم.

وی تصریح کرد: تهیه نظام‌نامه چند وقتی است که شروع شده و باید تا دو ماه آینده قبل از فروردین 97 به جمع بندی برسیم. نسخه اول اساس‌نامه دانشگاه را به دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داده ایم. پس از تدوین آیین‌نامه‌ها هم آماده نوشتن چشم انداز دانشگاه هستیم و ان‌شاءالله بتوانیم با برنامه منظم و هدفمند با آرمان ها وارد سال تحصیلی شویم.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان عنوان کرد: به صورت منظم فعالیت های دانشگاه را به استاد فرشچیان گزارش می دهم و اگر نظر و اظهاراتی داشته باشد مکتوب یا تلفنی ارسال می کنند. خوشبختانه استاد فرشچیان از پیشرفت امور رضایت دارد.

وی در پایان تاکید کرد: چند پروژه مثل خلق اثر در دست داریم و اگر عملی شود خیلی به اهدافی که داریم کمک خواهد کرد. هدف اصلی ما تربیت استاد‌کار هنر‌های اسلامی و سنتی برای خلق آثار فاخر است. آثاری که هم ضوابط زیبایی شناسی کشورمان را رعایت کند و هم بتواند محتوای ایرانی و اسلامی را در آن قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994212

وب گردی

وب گردی