مقالات همایش «ظرفیت انقلاب اسلامی» در 10 جلد کتاب، به چاپ می رسد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از ارسال بیش از 500 مقاله علمی و پژوهشی به همایش بین المللی «ظرفیت های انقلاب اسلامی» خبر داد و گفت: مجموع این مقالات به 10 جلد کتاب خواهد رسید.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر فضای فرهنگی دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌ها در بعد از انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در دانشگاه آزاد گفت: بزرگ‌ترین رویداد علمی و فرهنگی در دانشگاه آزاد همایش بین‌‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه چهل سال انقلاب اسلامی محسوب می‌‌‌شود که در روزهای 9 و 10 بهمن به میزبانی واحد یادگار امام برگزار می‌‌شود.

وی افزود: این همایش که با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود، بزرگترین رویداد امسال معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد محسوب می‌‌شود. لازم به ذکر است تا به امروز، بیش از 500 مقاله علمی و پژوهشی به این همایش رسیده است، همچنین مجموع مقالات این همایش حدود 10 جلد کتاب خواهد شد که رونمایی می‌شود،‌ البته چاپ این مقالات مربوط به بعد از برگزاری همایش است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در این همایش، یک کار آماری برای بررسی دستاوردها نسبت به قبل از انقلاب صورت گرفته و براساس شاخص‌های آماری علمی و منطقه غرب آسیا ارزیابی شده است. لازم به ذکر است این امر به دقت مورد بررسی قرار گرفته و برای بررسی دقیق‌تر اهداف همایش بین‌‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی کارآمدی و کارنامه چهل سال انقلاب اسلامی، یک کنفرانس خبری، قبل از برگزاری همایش در 7 بهمن ماه در محل رسانه های دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

وی درباره تغییر فضای فرهنگی دانشگاه‌‌‌ها بعد از انقلاب یادآور متذکر شد: در حال حاضر، تمام رؤسا و استادان دانشگاه‌‌ها در سراسر کشور با توجه به اصول اسلامی و التزام به اسلام، انتخاب و گزینش می‌شوند؛ به این ترتیب، فضای دانشگاه‌‌‌های ایران بعد از انقلاب در مسیر اسلامی شدن و ارزش‌های والای اخلاقی گرفت و افراد بر مبنای التزام به اصول اسلامی پذیرش می شوند.

کلانتری یادآور شد: فضای فرهنگی قبل و بعد از انقلاب در دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، تفاوت بسیاری داشته، بعد از انقلاب، تلاش بسیاری در راستای ایجاد یک فضای انقلابی و اسلامی در دانشگاه‌‌‌‌ها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است، در ایران بعد از انقلاب، نقص‌‌‌‌‌‌‌‌هایی بر پیکره فرهنگی آموزش عالی وارد بوده؛ اما آنچه به وضوح دیده می‌شود تغییر ارزش‌‌ها در فضای دانشگاه‌‌ها و تغییرات مشهود در زمینه‌های علمی و فرهنگی است که مجموع این عوامل، منجر به تحول در دانشگاه‌ها شده و بدون شک، رسیدن به حد مطلوب تحقق ارزش‌‌‌‌های ایرانی و اسلامی در دانشگاه‌های ما نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994214

وب گردی

وب گردی