«حیات طیبه» مفهومی عام و گسترده در زندگی انسان دارد

امام جمعه شهرستان بندرعباس با اشاره به نقش مهم حیات طیبه در هدایت و سربلندی انسان گفت:حیات طیبه مفهومی عام و گسترده در زندگی انسان دارد که رعایت آن رسیدن به سعادت و خوشبختی است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در مراسم افتتاحییه طرح آموزشی – تشکیلاتی حیات طیبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)افزود : فاطمه زهرا (س) بزرگترین زن در تاریخ بشر از اول تا پایان است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه وجود فرزندان آن حضرت، خود گواه و دلیلی محکم برای این ادعا ست گفت: این فضیلت فاطمه زهرا (س) بود که موجب شد تا فرزندانش ( امام حسین (ع) ،امام حسن (ع) و حضرت زینب (س) )تاریخ ساز شوند .

این مسئول با اشاره به چهل سال افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف آن هم با وجود تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه دشمنان ،کاری بزرگ و جوابی دندان شکن برای دشمنان همیشگی کشور است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب،مردم دردور ترین نقاط کشورمان از خدمات رضایتبخشی بهرمند هستند تصریح کرد: با تحقیق و مطالعه و مقایسه قبل و بعد از انقلاب به این نتیجه خواهید رسید که در دوران انقلاب خدمات بزرگی در کشور صورت گرفته است.

آیت الله نعیم آبادی گفت: دشمنان با کم رنگ جلوه دادن خدمات ماندگارانقلاب و قضاوت غیر منصفانه درصدد این هستند تا دستاورد ها و اقتدار کشور را ضعیف و ارزش های انقلاب خدشه دار نمایان سازند.

ویاز حیات طیبه به عنوان مولفه مهم در میدان مختلف قلمداد کرد و گفت: در میدان اقتصادی به این معنی است که آنچه در توان داری تلاش کنی ،بدست بیاوری،به آن اکتفا کنی و به دیگران چشم طمع نداشته باشی.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در عبادت را نشات گرفته از نیایش و ارتباط با خدا دانست و افزود: هر چه نیایش انسان پرسوز تر باشد آن حیات برای وی زیباتر خواهد شد.

وی از پژوهش به عنوان حیات طیبه علم و مراکز علمی یاد کرد و اظهار کرد: تفکر و هم افزایی و به کار بستن ظرفیت ها و توانایی در جهت رفع نیاز جامعه، خود حیات طیبه ای است که باید استادان و دانشگاهیان به آن جامه عمل بپوشانند.

به گفته ی آیت الله نعیم آیادی رسیدن به آرامش و احترام متقابل بدور از هر گونه تکبر از جمله موارد مهمی است که حیات طیبه در خانواده محسوب می شود و رعایت آن موجب تثبیت جایگاه خانواده خواهد شد.

وی خیر خواهی، تکریم انسا ن ها ،هدایت و آگاه سازی از موارد تاثیر گذار در فضای سیاسی برشمرد و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر با رعایت اخلاق و تکریم و با هدف آگاه سازی می تواند حیات طیبه ای برای فضای سیاسی در کشور قرار گیرد.

این مسئول در پایان از تقویت ارتباط علم و عمل به عنوان رسالت اصلی دانشگاه خواند و اظهار کرد: دانشگاه باید با تولید علم و محصولات و ایجاد اشتغال کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

این مراسم با حضور مسئولان، استادان و جمعی از دانشجویان فعال تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کد خبر: 994258

وب گردی

وب گردی