مشورت با بهترین‌های کسب‌وکار ایران در یک شبکه مجازی

با توجه به اهمیت نقش مشورت در تصمیم‌گیری کسب‌وکارهای بزرگ، دانشجویان دانشگاه شریف برنامه‌ای طراحی کرده‌اند که کسب‌وکارهای مختلف ازجمله شرکت‌های خلاق را به متخصصان هر حوزه وصل می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اهمیت تصمیم‌گیری باکیفیت و خوب آن‌قدر زیاد است که برخی می‌گویند مدیریت یعنی تصمیم‌گیری. مهم است که پیش از اتخاذ تصمیم‌های مهم کسب‌وکار، به میزان کافی از افراد متخصص درزمینه موردنظر مشورت بگیریم.

در همین راستا تیمی خلاق از دانشجویان دانشگاه شریف، بستری فراهم آورده‌اند تا راحت‌تر و بهینه‌تر از هر حالت دیگری بتوان با بهترین مشاوران کسب‌وکار ایران به‌صورت تلفنی و حضوری مشورت گرفت.

شرکت‌هایی که در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار مانند فرصت‌های کسب‌وکار، امور مالی، بازاریابی، بیمه و مالیات، خدمات ثبتی و غیره نیاز به راهنمایی مشاوران متخصص دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت الوبیز از این خدمات استفاده کنند.

تحقیقات مختلفی در سطح دنیا نشان می‌دهد که بخش زیادی از شرکت‌های ورشکسته، دلیل شکستشان را عدم مشورت کافی با افراد مجرب عنوان می‌کنند. شرکت‌ها معمولاً پس از مدتی، بیش‌ازپیش درگیر فرآیندها داخلی خود می‌شوند و زمان کافی برای کسب اطلاعات به روز و دقیق در مورد سؤالات مبهم کسب‌وکارشان ندارند.

ازاین‌رو استفاده از مشاوره‌های تخصصی و به روز، می‌تواند تأثیر مهمی در کسب‌وکارها داشته باشد. چه بسا عدم اطلاع امروز کسب‌وکارها از برخی تغییرات قانونی یا تغییران فناوری در آینده نه چندان دور، هزینه بالایی برای آنها به همراه داشته باشد.

به گفته حامد دانشوری مدیرعامل هم بنیان‌گذار سامانه الوبیز، برای شرکت‌های حوزه کسب‌وکار صنایع خلاق مانند گردشگری، صنایع‌دستی، انیمیشن و غیره، مشاوره‌های مربوط به فرصت‌های کسب‌وکار، بازاریابی و فروش، قوانین و مقررات از اهمیت بالایی برخوردار است. الوبیز شبکه مشاوران برتر کسب‌وکار است که امکان دسترسی به بهترین‌های کسب‌وکار ایران را در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: در این نرم‌افزار امکان مشاوره تلفنی، رزو جلسه حضوری، پرسش و پاسخ متنی با مشاوران در حوزه‌هایی نظیر توسعه کسب‌وکار، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش، صادرات و واردات، مدیریت منابع انسانی، مالیات و امور مالی، بیمه و قانون کار، ثبت و امور حقوقی و غیره وجود دارد.

به گفته مدیرعامل هم بنیان‌گذار این سامانه، استقبال مشاوران از این برنامه بسیار زیاد بوده است. به‌طوری‌که بیشتر افراد شناخته‌شده‌ای که از آنها برای همکاری با این طرح دعوت‌شده است، پذیرفته‌اند. در حال حاضر نیز مشاوران این طرح به بیش از 200 نفر می‌رسد.

وی تعداد کاربران الوبیز را تا امروز 1500 نفر عنوان کرد و توضیح داد: شیوه کار به این صورت است که کاربر برای مکالمه با مشاوران، باید حساب خود را شارژ کند. زمانی که با مشاور تماس می‌گیرد، اگر طول ارتباط کمتر از یک دقیقه باشد مبلغی کسر نمی‌شود و به منزله انصراف از تماس است. اما اگر بیش از یک دقیقه تماس ادامه پیدا کند، متناسب با مبلغی که مشاور تعیین کرده باشد از حساب کاربر کسر خواهد شد.

دانشوری افزود: البته سیستم تماس به‌صورتی است که صرفاً در زمان‌هایی که مشاور مشخص کرده است امکان تماس مستقیم وجود دارد. خارج از این زمان، کاربر می‌تواند تماس با مشاور را رزرو کند و طبق توافقی که با مشاوران انجام می‌شود، درصدی از این مبلع به الوبیز و مابقی به مشاور تعلق می‌گیرد. برای رزرو جلسات حضوری نیز الوبیز درصدی از مبلغ حق جلسه را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994302

وب گردی

وب گردی