تربیت نسل آینده از مهم ترین وظایف معلمان است

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: وظیفه داریم نسبت به جسم خود مسئولانه رفتار کنیم و عواملی همچون اطاعت ، اراده فردی ،سلامت روح و امیری بر نفس از این طریق حاصل می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دانشجویان حاضر در دومین جشنواره ورزش های همگانی دانشجو معلمان سراسر کشور با اشاره به فرازی از دعای کمیل گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام از خداوند می خواهد اعضا و جوارحش را برای خدمت در راه او قوی گرداند و درونش را برای عزم سرسخت گرداند.

وی گفت: رهبر انقلاب (مدظله العالی) در پاسخ به سوالی مبنی بر انتظار ایشان از جوانان سه مقوله تحصیل، تهذیب و ورزش را نام بردند.
دکتر خنیفر گفت: وظیفه داریم نسبت به جسم خود مسئولانه رفتار کنیم و عواملی همچون اطاعت، اراده فردی، سلامت روح و امیری بر نفس از این طریق حاصل می شود.

خنیفر پیشینه ایران را حتی قبل از ورود اسلام در حوزه ورزش نیزدارای سابقه طولانی دانست و گفت: ایران در این حوزه در ادوار مختلف تاریخی شاخص بوده است و بسیاری از ورزش هایی که امروز ارتقا پیدا کرده اند مانند ورزش های پهلوانی، کشتی، چوگان همه آنها ریشه در تاریخ عمیق ایران دارد و وجود پهلوانانی که در تاریخ ایران مشهور شده اند همچون رستم ،پوریای ولی و تختی به خاطر خصلت های ویژه انسانی و منش پهلوانی آنان بوده که در تاریخ بشریت جاودانه است.

وی همچنین گفت در کار ورزش و ورزیدگی بدن جوانمردی مقدم بر عضلات است اگرچه تقویت بدن با ورزش موجبات آسایش روح و روان است اما می بایست جوانمردبود. خنیفر اشاره کرد که باید هم ورزیده بود و هم دانشجوی خوب. و جوانان برومند ایران اسلامی که جنگ را اداره کرده اند و دوران دفاع مقدس را تجربه کردند پهلوانان واقعی ما هستند که با دست خالی قدرت خود را به دنیا نشان دادند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نقل تاریخی در موضوع مبارزه امیرالمومنین علی علیه السلام با عمر بن عبدود در جریان جنگ خندق اشاره کرد و گفت امام علی علیه السلام حتی در اوج اقتدار بر نفس خود مسلط بود و اگر ما نیز به چنین درجه ای برسیم می توانیم ورزشکاری برجسته باشیم و در این راه بهترین معلم کسی است که هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی آمادگی داشته باشد تا بتواند نسل فردا را تربیت کند.

وی در پایان گفت: در دانشگاه فرهنگیان با برنامه هایی که در دست مطالعه و اجرا داریم درسال های آینده شاهد برنامه های قوی تر برای دانشجویان خواهیم بود و این برنامه ها در سطح ملی خواهد درخشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 994305

وب گردی

وب گردی