ایران به بازیگر بین‌المللی در عرصه تولید محصولات نیروگاهی تبدیل شد

در پاسخ به نیاز روزافزون انرژی الکتریکی در ایران و عدم تولید توربین و تجهیزات جانبی آن در کشور، یک شرکت دانش بنیان داخلی با حضور جمعی از جوانان و نخبگان کشور، پا گرفت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت دانش بنیان ایرانی، در تابستان سال 78 تاسیس شد و تولید توربین‌های بزرگ گازی خود را از اواخر سال 80 آغاز کرد. از آن زمان تاکنون و به منظور پوشش نیاز رو به رشد داخلی و خارجی به این محصولات، تأسیسات و ظرفیت کارخانه افزایش یافت و به 40 واحد در سال رسید.

در حال حاضر این شرکت، با تولید و تحویل بیش از 300 واحد توربین‌های گاز و بخار نیروگاهی به بازار ایران و منطقه خاورمیانه، به یک بازیگر بین‌المللی در صنعت توربین تبدیل شده است. به گفته مجید بهمنی مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، این شرکت به عنوان بخشی از گروه مپنا فعالیت می کند و به منظور افزایش ارزش ارایه شده به مشتریان، نقش یک تأمین‌کننده‏ مطمئن و برتر محصولات و خدمات مربوط به توربین و سایر تجهیزات دوار را در گروه ایفا کرده است.

وی افزود: این شرکت تلاش می کند تا محصولات و خدمات خود را در محدوده وسیعی از طیف مشتریان داخل و خارج کشور، ارایه کند، به طوری که با کارایی و هزینه مناسب، همراه با پشتیبانی فنی برتر، به عنوان یک تأمین‌کننده قابل اعتماد در صنایع نیروگاهی، نفت و گاز شناخته شود.

به گفته این فعال دانش بنیانی، شرکت با برخورداری از سیستم‌های سازمانی پیشرفته یکی از پیشگامان به‌کارگیری این سیستم‌ها در ایران است. این شرکت از زمان تاسیس خود تاکنون، از طریق به‌کارگیری سیستم‌ها و استانداردهای نوین همواره تلاش خود را بر این موضوع معطوف کرده است تا با حفظ و ارتقای جایگاه خود در بازار داخل و خارج در راستای بالندگی صنعت کشور گام بردارد.

وی در خصوص خدمات ارائه شده توسط شرکت، تصریح کرد: توگا محصولات و خدمات خود را برای طیف وسیعی از مشتریان داخل و خارج از کشور ارائه کرده است. این شرکت با تمرکز بر ارتقاء عملکرد و کاهش هزینه در کنار پشتیبانی فنی و تعهد به نتایج، به عنوان یک تأمین‏‌کننده مطمئن محصول و خدمات در حوزه نیروگاه‌های حرارتی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی عمل می‌کند.

بهمنی در ادامه عنوان کرد: امروز شرکت ما به عنوان سازنده اصلی قطعات (OEM) است و تلاش می کنیم در آینده ای نزدیک به یک مجموعه پیشرو در ارائه خدمات تبدیل شویم.

وی ادامه داد: «وجود دانش فنی طراحی و ساخت قطعات توربین»، «تامین فناوری ساخت و ماشین‌آلات پیشرفته تولید»، «وجود سالن‌‏ها و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی»، «تست و اندازه‌‏گیری»، «پایش مستمر محصولات در چرخه عمر بهره‌‏برداری آنها»، «ارزش‌‏آفرینی برای مشتریان» و «وجود زنجیره تامین مطمئن تجهیزات جانبی توربین» از جمله رموز موفقیت شرکت در این عرصه است.

بهمنی در خصوص محصولات تولیدی شرکت، گفت: توربین گاز، توربین بخار، کمپرسور گریز از مرکز، دینامومتر هیدرولیکی و گیربکس توربین بادی از جمله محصولات تولیدی شرکت ما است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994346

وب گردی

وب گردی