معرفی توانمندی‌های فناورانه داخلی به بازارهای خارجی

بر اساس تفاهم نامه ای که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، عرضه نمایشگاهی ‌محصولات و توانمندی شرکت های دانش بنیان و استارتاپی تسهیل می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تفاهم نامه همکاری های مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و بهمن حسین زاده سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، به امضا رسید.

ستاری در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپی در عرضه محصولات و خدمات، گفت: باید برای عرضه محصولات و خدمات این شرکت ها به سمتی حرکت کنیم که نمایشگاه هایی تقاضا محور برپا شود.

وی افزود: معاونت علمی در این زمینه از عرضه محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های تقاضا محور حمایت می کند.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در حوزه های تخصصی مانند فولاد، نفت، گاز و غیره تقاضاهای بسیاری برای نمایش خدمات و محصولات به صورت بالقوه وجود دارد که با ایجاد یک بستر مناسب تقاضا محور در بخش دانش بنیانی، می توانیم به این تقاضاها پاسخ دهیم.

در بخش دیگری از این نشست، محمد صاحبکار خراسانی رییس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی در خصوص تعاملات گذشته معاونت علمی و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، گفت: در طول چند سال گذشته معاونت علمی با شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تعاملاتی داشت. که این تعاملات شامل ارائه تخفیفاتی به شرکت های دانش بنیان برای عرضه محصولات خود در نمایشگاه ها بود که اجرایی نشد.

صاحبکار ادامه داد: باید ساز و کاری درست طراحی شود و تسهیلاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان متقاضی عرضه نمایشگاهی خدمات و محصولات قرار گیرد.

بهمن حسین زاده سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم، گفت: قصد داریم در حوزه استارتاپی و دانش بنیان از ظرفیت های موجود استفاده بهینه کنیم. عرضه این محصولات راهی است که مردم با این خدمات آشنا می شوند.

حسین زاده در ادامه بیان کرد: باید از ظرفیت بالای شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی به خوبی برای نمایش توانمندی این نوع شرکت های نوپا و قوی استفاده کنیم.

معرفی توانمندی‌های فناورانه داخلی به بازارهای خارجی

تفاهم نامه همکاری های مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایرا با هدف «معرفی توانمندیهای فناورانه داخل کشور به بازارهای خارجی به ویژه بازارهای هدف» و «کمک به کاهش هزینه حضور شرکت های فناور و دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی» به امضای طرفین رسید.

مدت اعتبار تفاهم نامه از تاریخ امضاء و مبادله آن به مدت دو سال است و در پایان دوره بر اساس ارزیابی و تحلیل نتایج بدست آمده آن قابل تمدید خواهد بود.

زمینه های همکاری در تفاهم نامه مذکور نیز شامل «بهره برداری از ظرفیتهای موجود دو طرف در راستای رشد و توسعه توانمندیهای فناورانه کشور از طریق معرفی محصولات، خدمات و تولیدات دانش بنیان در نمایشگاه های تجاری» و «تنظیم تقویم نمایشگاه های حوزه های فناورانه و دانش بنیان در داخل و خارج از کشور» می شود.

در این تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شد که ارائه فهرست نمایشگاه های پیشنهادی بر اساس اولویت های مورد نظر را تهیه کند، همچنین نشست های مشترک دو طرفه برای نهایی سازی عناوین نمایشگاه های داخلی و خارجی را برگزار کند.

«حمایت و اختصاص تسهیلات برای مشارکت کنندگان در نمایشگاه های داخلی و خارجی مورد توافق طرفین»، «جذب و معرفی شرکتهای منتخب دانش بنیان و شرکت های صادراتی به منظور حضور و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی»، «استفاده از نام و لوگوی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در مکاتبات»، «تهیه فرم های اطلاع رسانی و بنرهای تبلیغاتی در نمایشگاه های مورد توافق»، «همکاری در تعیین چارچوب محتوائی برگزاری نمایشگاه های فناوری داخلی و بین المللی از قبیل نوع فناوریهای قابل ارائه» و «برگزاری کارگاههای آموزشی و برنامه ریزی و برگزاری نمایشگاه های حوزه فناوری در محل دائمی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی» از دیگر تعهدات معاونت علمی در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994366

وب گردی

وب گردی