دانشجویان مستعد در اردوهای حیات طیبه شناسایی می شوند

مسئول خواهران اداره کل تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از یک سال پیش دانشگاه آزاداسلامی در راستای هم‌افزایی و هم‌دلی بین جریان دانشجویی، در پی ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های بین واحد خواهران تشکل‌های دانشجویی است.

سلامی کناری مسئول خواهران اداره کل تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: اولویت در فعالیت های فرهنگی، علمی و سیاسی تشکل های دانشجویی، برنامه های اثرگذار مبتنی بر رفع نیاز، مشکلات و منطبق با علاقمندی جریان دانشجویی است.

مسئول خواهران اداره کل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر نیازسنجی قشر دانشگاهی، تصریح کرد: اگر فعالیت های دانشجویی متناسب با فضای کلی دانشگاه که ذیل جامعه است، قرار نگیرد، حتی در کمیت نیز نمی تواند به اهداف مطلوب علمی و فرهنگی جریان دانشجویی کمک کند.

وی در خصوص شناسایی فعالین دانشجویی با پتانسیل بالا به عنوان سرحلقه تشکیلاتی، تصریح کرد: در پی آن هستیم که در اردوهای «حیات طیبه» که مختص دانشگاه آزاد اسلامی است، دانشجویان مستعد را شناسایی و شبکه انسانی از فعالان دانشجویی ایجاد کنیم. مرحله بعد از شناسایی، ارتباط گیری با آنان از طریق نرم‌افزار های پیام رسان و ارسال بسته های مکاتبه ای با هدف پرورش قدرت تحلیل و سناریو سازی آنان کمک کنیم.

سلامی اظهار کرد: با تقویت نیروهای دانشجویی و جریان دانشجویی در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، می توانیم در فضای دانشگاه جریان سازی موثر و به موقع انجام دهیم.

مسئول خواهران اداره کل تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم همدلی و هم افزایی بین تشکل های دانشجویی، بیان کرد: از یک سال پیش دانشگاه آزاد در تلاش است تا بین واحد خواهران 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اتصال و پیوند برقرار کند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را نخ تثبیت تشکل های دانشجویی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه خود می داند تا فعالین دانشجویی در قالب تشکل های دانشجویی که در یک حوزه خاص فعالیت دارند؛ اما به صورت مجزا کار می کنند را با یکدیگر هماهنگ کند. به عنوان مثال واحد خواهران تشکل های دانشجویی که در حوزه مطالعات زنان و خانواده فعالیت دارند برای انتشار بیانیه و نشست با یکدیگر همکاری می کنند.

سلامی با عنوان اینکه تعامل تشکل های دانشجویی باعث اثرگذاری بیشتر آنان در دانشگاه ها می شود، اذعان کرد: هماهنگی تشکل های دانشجویی با یکدیگر از سویی باعث برد بیشتر کارها می شود و از سوی دیگر با مجموعه های مهم نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز تحقیقات زن و خانواده مرکز پژوهش های مجلس می توانند ارتباط گیری انجام دهند.

مسئول خواهران اداره کل تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: ما به دنبال ایجاد جبهه لایه به لایه از تشکل های دانشجویی هستیم؛ چراکه باتوجه به عمر کوتاه دانشجویی اگر تشکل های دانشجویی بخواهند صفر تا صد فعالیت ها را خود انجام دهند، نمی توانند به کیفیت لازمه برای کارهای خود برسند. پس بهتر است تشکل های دانشجویی ایده و جریان سازی را انجام دهند و برای تولید محتوا به یکدیگر کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994392

وب گردی

وب گردی