سه شنبه؛ بارش برف و باران در تهران/دوشنبه وزش باد شدید و احتمال بارش برف در پایتخت

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در نوار غربی پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سازمان هواشناسی اعلام کرد: از روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در نوار غربی پیش بینی می‌شود.

روز دوشنبه با تشدید سامانه بارشی گستره بارش‌ها دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا خواهدگرفت. روز سه شنبه فعالیت این سامانه به سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور توسعه می‌یابد. در روز چهارشنبه عمده فعالیت این سامانه محدود به شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر خواهد بود. بر این اساس وضع هوای کشورطی هفته جاری به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

از بعد از ظهر یکشنبه بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استان‌های ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، غرب چهار محال و بختیاری و جنوب همدان پیش بینی می شود.

در روز دوشنبه بارش برف و باران و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، شمال خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و بارش باران گاهی وزش باد شدید در استان بوشهر و همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در جنوب خوزستان را خواهیم داشت.

برای سه شنبه بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، تهران، قم، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان پیش بینی می شود.

گفتنی است؛ به دلیل بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی بکار گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 994438

وب گردی

وب گردی