کاهش 85 درصدی مشعل‌سوزی در پالایشگاه‌ها

میزان مشعل سوزی در یک برنامه منظم بیش از 85 درصد در مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش یافته و از استانداردهای طراح نیز کمتر است و هم اکنون برنامه مجتمع حرکت به سمت صفرکردن همین مقدار اندک است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مجتمع گاز پارس جنوبی با بیش از 12 هزار نفر شاغل، جایگاه ویژه ای در اشتغال و اقتصاد، اجتماع و محیط زیست کشور داراست. به گفته مدیرعامل این شرکت محصولات با ارزش دارد که بخش زیادی از درآمدهای دولت را شامل می شود.
هادی هاشم زاده فرهنگ می گوید: 76.3 درصد از این درآمد از محل تولید گاز به دست آمده است.
بر پایه این گزارش سهم میعانات گازی در درآمد حاصله در سال گذشته حدود 10 درصد بوده است.
به گفته فرهنگ بیش از 5.7 درصد این درآمد نیز از محل فروش و صادرات ال پی جی و گاز مایع حاصل شده است.
همچنین سهم گوگرد در این برآورد حدود 6.2 درصد عنوان شده است و اتان نیز به عنوان اصلی ترین خوراک پتروشیمی های منطقه سهمی 1.6 درصدی به خود اختصاص داده است.
نکته جالب در درآمدهای مجتمع گاز توجه ویژه به صدور خدمات فنی و مهندسی با اتکا به سرمایه انسانی توانمند آن است که سهمی 0.2 درصدی داشته است.
در کنار موارد اقتصادی مجتمع گاز اهمیت فراوانی برای ذی نفعان و مشتریان خود قائل است و در همین راستا برای رضایتمندی جامعه هدف خود برنامه ریزی مناسبی انجام داده است.
به گفته فرهنگ نتایج تحقیقات نشان دهنده رضایتمندی 90 درصد در کلیه شاخص هاست که رشد مناسبی نسبت به گذشته از خود نشان می دهد.
گفتنی است، این نظرسنجی از جنبه دیگری نیز بررسی شده و در آن میزان رضایت مشتریان اصلی و بزرگ مورد سنجش قرار گرفته است که در این بخش نیز مجتمع به شاخص 85 درصدی دست یافته است.
اما از اهداف و مزیت های دیگر این شرکت می توان به دوستدار محیط زیست بودن آن اشاره کرد. که به عنوان یک استراتژی محوری در دستور کار تمام بخش ها قرار دارد.
به گفته فرهنگ در همین راستا در سالیان گذشته کاهش مشعل سوزی در 5 پالایشگاه اول روند مناسبی داشته است.
بر پایه این گزارش میزان مشعل سوزی در یک برنامه منظم بیش از 85 درصد در این پالایشگاه ها کاهش یافته و از استانداردهای طراح نیز کمتر است و هم اکنون برنامه مجتمع حرکت به سمت صفرکردن همین مقدار اندک است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994500

وب گردی

وب گردی