احداث بیش از ۳۴۵ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور

احداث بیش از ۳۴۵ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور سبب شده است ضریب نفوذ گازرسانی شهری به ۹۷ درصد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به ۷۷ درصد برسد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز ایران، با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، رویکرد و شکل تازه‌ای از عرصه خدمت‌رسانی با هدف محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم به عنوان لازمه برقراری عدالت اجتماعی و رفاه نسبی آغاز شد و شرکت ملی گاز ایران نیز همگام و همراه با دولت‌های مختلف تلاش کرد همه شهرها و روستاهای کشور را از خدمات و تولیدات صنعت گاز کشور بهره‌مند کند.

حاصل این تلاش شبانه‌روزی، رسیدن سهم گاز طبیعی در سبد مصرف انرژی کشور به بیش از ۷۰ درصد است.

پس از انقلاب اسلامی، رشد گازرسانی همواره روند رو به افزایشی را در کشور پیموده، به گونه‌ای که تعداد شهرهای گازرسانی شده از هشت شهر در سال ۱۳۵۷ به یک هزار و ۱۳۵ شهر کنونی و تعداد روستاهای گازرسانی شده نیز از یک روستا به ۲۷ هزار و ۱۹۸ روستا رسیده است.

در جریان گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور تاکنون بیش از ۳۴۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه داخلی شهری و روستایی احداث و بیش از ۱۱ میلیون و ۴۶۰ هزار انشعاب نصب شده است و حدود ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی (بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهری و بیش از ۷۷ درصد جمعیت روستایی) کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، همچنین تعداد نیروگاه‌های گازرسانی شده نیز از ۱۴ مورد در سال ۱۳۵۷ به ۸۳ نیروگاه رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل عملیات گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان و تا پایان سند چشم‌انداز، همه جمعیت شهری و روستایی کشور که قابلیت گازرسانی به آنها وجود دارد، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994507

وب گردی

وب گردی